Sondatorii de opinie traseaza profilul doritorilor de a face sejururi in spatiu, inginerii se gindesc cum sa inalte un lift spatial lung de mii de kilometri, iar proprietarii de hoteluri vineaza pamintul extraterestru, arata publicatia „Science Daily“.

„In secolul XXI, turismul spatial ar putea ajunge sa reprezinte cea mai mare dezvoltare experimentata de industria turismului. Pamintul fiind atacat de numeroase impacturi de mediu, ce includ schimbarile climatice si poluarea, spatiul este noua frontiera viabila pentru explorare si intocmirea de planuri pe termen lung. Desi trebuie fixate politici globale privind plecarile private in spatiu, tehnologia necesara pentru a face calatoria in cosmos mai sigura si mai ieftina avanseaza pe zi ce trece“, explica prof. Fred DeMicco, de la Universitatea din Delaware.

Turismul spatial, de care s-a declarat interesat pina si miliardarul roman Irinel Columbeanu, ar putea sa-si faca loc in ghidurile de calatorie pina in 2010, prezic cercetatorii de la Universitatea din Delaware si cei de la Universitatea „La Sapienza“ din Roma.

Fred DeMicco si Silvia Ciccarelli, consultant pentru Asociatia producatorilor italieni din industria aerospatiala, au scris impreuna cartea „Spatiul ca noua frontiera pentru ospitalitate si turism“, incercind sa portretizeze un turist spatial. „Spatiul este o destinatie pentru «turistii extremi». Ei vor ceva nou si interesant - camera cu cea mai buna vedere spre Pamint“, spune DeMicco. Sondajele legate de cererea pentru turismul spatial, efectuate in 2001 si 2006 de catre Futron, o firma de consultanta americana, arata ca virsta medie a unei persoane dornice sa calatoreasca in spatiu este de 55 de ani si ca 72% sint barbati. In plus, 46% dintre subiecti au o conditie fizica peste medie sau chiar mai buna, 48% petrec o luna de vacanta pe an sau mai mult, 41% lucreaza full-time si 23% sint pensionati. Pe de alta parte, cererea proiectata este de 13.000 de pasageri pentru 2021, industria celestiala fiind in stare sa incaseze 700 de milioane de dolari anual.