Psihologii britanici de la Universitatea din Hertfordshire au descoperit in cadrul unui experiment derulat anul trecut ca oamenii sunt mai predispusi sa faca acest gest atunci cand vad ca posesorul portofelului este parinte.

In cadrul experimentului au fost plasate peste 240 de portofele pe strazile din Edinburgh pentru a se observa gradul de returnabilitate. Unele aveau fotografii cu bebelusi, altele cu pui de catel, familii sau cupluri in varsta. Rezultatul? Cel mai frecvent returnate au fost cele care contineau poze cu bebelusi ori catelusi.

Profesorul Richard Wiseman, psihologul care a supervizat etapele experimentului, sustine ca 42% dintre portofele au fost recuperate in total. Iar cele care aveau fotografia unui copil s-au dovedit a prezenta cele mai mari sanse de declansare a unei reactii oneste din partea persoanei care le-a gasit, cu un procent de 88% al returnarii, urmate de portofelele care contineau poza unui pui de caine, intoarse la proprietari in proportie de 53%, informeaza Descopera.ro.

Prof Wiseman a declarat ca rezultatul reflecta un instinct de compasiune fata de copiii si fata de oamenii care sunt nevoiti sa le asigure viitorul acestora, “ceea ce nu este deloc surprinzator dintr-o perspectiva evolutionista”, scrie MailOnline.

Totusi cercetatorii au fost uimiti de procentajul mare de portofele returnate. Portofelele au fost plasate in locuri intamplatoare, la distante de aproximativ 400 metri intre ele, pozele au fost strecurate in anexele de plastic din interiorul lor si niciunul nu continea bani cash.