“Ce se intampla cu barbatia natiunii?”, se intreaba economistul japonez Takuro Morinaga, citat de “The Independent”, in fata testosteronului diluat in machiaj si parfum al noii generatii de barbati. Unii ii numesc pe masculii efeminati de astazi “erbivori”, prin contrast cu samuraiul corporatist de dupa cel de-Al Doilea Razboi Mondial, a carui dedicare legendara pentru companie seamana astazi cu osemintele fosilizate ale unui dinozaur carnivor. Erbivorii au relatii apropiate cu mamele lor, sunt innebuniti dupa dulciuri si calatorii in strainatate si dezvolta relatii platonice cu sexul opus. Astfel incat isi pot petrece nopti intregi cu o femeie fara sa o atinga si nu arunca banii pe prostituate, definesc jurnalistii de la “The Independent” noua specie.

In best-sellerul “Barbatii efeminati erbivori care schimba Japonia”, Megumi Ushikubo, presedinta firmei de marketing Infinity, din Tokyo, scrie ca doua treimi dintre tinerii Japoniei sunt erbivori care n-au nici o legatura cu stereotipul dublu al masculinitatii japoneze din secolul XX, acela ca barbatul trebuie sa fie razboinic neinfricat si workaholic patentat.