Adoptand o abila strategie de marketing, ele au inceput sa ofere cu generozitate reduceri pentru pensionari sau pentru soferii de taxi, "abonamente pentru o zi", linii de transport gratuit, promotii, carduri de fidelitate si servicii "all inclusive" la tarifuri fixe, relateaza Reuters.

"Sunt vremuri grele si pentru noi", spune Karin Ahrens, managerul bordelului "Yes, Sir" din Hanovra. Veniturile, sustine ea, au scazut cu 30 de procente, in timp ce alte cluburi au constatat o scadere a cifrei de afaceri cu pana la 50%. "Criza ne-a lovit in plin, clientii sunt mult mai atenti cu cheltuielile, le este frica. Suntem obligati sa scadem preturile. Toti cauta oferte atractive. Promotiile speciale sunt esentiale in aceasta perioada", s-a plans Ahrens. In aceste conditii, "Pussy Club", din Berlin, ofera, pentru 70 de euro, acces nelimitat la mancare, bautura si sex intre orele 10 am si 4 pm. Proprietarul, care mai detine doua astfel de cluburi, spune ca numai asa poate pastra locurile de munca ale celor 30 de prostituate din fiecare locatie, angajate full-time. Cardurile de loialitate, petrecerile de sex in grup si reducerile pentru jucatorii de golf sunt alte solutii castigatoare pe piata sexului, ca si tariful exceptional de 38,50 euro afisat la "GeizHaus", din Hamburg. Totusi, noteaza Reuters, exista si patroni de bordeluri care rezista in fata tendintei de micsorare a preturilor. Ecki Krumeich, managerul "Artemis Club" din Berlin, unul dintre cele mai mari bordeluri din Europa, a marit pretul in ianuarie la 80 de euro.