Un grup de cercetatori finantati de Uniunea Europeana a anuntat joi ca a produs plante de tutun captusite cu o proteina antiinflamatoare, numita “interlukina-10”, ce i-ar putea ajuta pe pacientii cu diabet de tip 1, dependenti de insulina, sau pe cei care sufera de alte boli autoimune, scrie Reuters .

Reusita este catalogata drept un important progres in domeniul ingineriei moleculare, pavand drumul pentru metode mai ieftine de fabricare a medicamentelor si vaccinurilor biotehnologice.

Momentan, medicamentele si vaccinurile cu anticorpi sunt produse in culturi de celule, in recipiente din otel inoxidabil. Cu toate acestea, Mario Pezzoti, de la Universitatea din Verona, cercetatorul care a condus studiul cu plantele de tutun, crede ca astfel de medicamente ar putea sa fie recoltate direct de pe campuri, din moment ce plantele sunt cei mai ieftini producatori de proteine.

Desi grupurile de cercetare din intreaga lume au studiat diverse plante pentru acest potential, tutunul este unul dintre marii favoriti.