Clientii cheltuitori sunt astfel sfatuiti sa renunte la cardurile de credit, dat fiind ca plata cu bani cash duce la aparitia unui control asupra costurilor cumparaturilor si la o limitare a cumparaturilor compulsive, un alt motiv pentru reducerea numarului de cumparaturi atunci cand platim cash fiind si faptul ca, atunci cand dai vanzatorului un manunchi de bancnote de 20 de dolari ramai cu un portmoneu mai usor, ceea ce produce o activare mai accentuata a zonei creierului responsabila cu senzatiile negative (mirosuri urate, incorectitudine, ostracizare sociala) decat atunci cand cumperi pe credit. Oamenii au ajuns la stadiul de a acorda atentie mesajelor trimise de insula, rezultatul fiind acela ca doare atunci cand se plateste cash, nu acelasi lucru intamplandu-se atunci cand se plateste cu un card de plastic, cardul de credit anesteziind actul, de altminteri dureros, de a plati.

Puterea cardului de credit i-a uimit pe multi cercetatori, un experiment realizat recent evidentiind ca, pentru o pereche de bilete la meci, pentru care li s-a cerut participantilor sa inmaneze oferte sigilate, in conditiile in care unei jumatati dintre ei li s-a spus ca pot plati cash iar celeilalte jumatati ca pot plati cu card, numarul ofertantilor care doreau sa plateasca cu card de credit a fost de doua ori mai mare.