Organizata de Siveco Romania, sub patronajul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului, competitia Cupa Siveco isi propune sa ii promoveze pe creatorii de aplicatii informatice cu caracter educational, elevi din invatamintul preuniversitar. Tema concursului din acest an, “Viziunea anului 2020”, a fost extrem de ofertanta si le-a propus tinerilor dezvoltatori de software educational sa isi imagineze viitorul apropiat. De la portaluri de dirigentie la jocuri educationale, de la arhitectura la prezentari impresionante ale modalitatilor originale de a invata cu ajutorul computerului sau de la animatie la fizica cuantica, nici un subiect nu a fost prea dificil pentru concurenti.
Abordarile originale si prezentarile sustinute in cadrul finalei au impresionat juriul, care a avut o sarcina extrem de dificila, incercind sa departajeze proiectele.
CISTIGATORII. Echipa cistigatoare este cea a Liceului de Informatica “Grigore Moisil” din Iasi. Trofeul “Cupa Siveco 2008” a revenit elevilor Vlad Manea, Ionel-Andrei Albesteanu, Vlad-Andrei Tudose, coordonati de profesorii Marinel Serban si Emanuela Cerchez care au prezentat lucrarea “Problema potrivirii sirurilor. Algoritmul KMP”. Prezentarea sustinuta, modul in care proiectul s-a incadrat in tema propusa, abordarea originala a viziunii anului 2020, precum si calitatea exceptionala a realizarii tehnice au fost punctele forte care au facut diferenta in vederea stabilirii cistigatorilor. In cea de-a doua zi a evenimentului, peste 50 de elevi si profesori din intreaga tara, componenti ai celor 11 echipe care s-au calificat in finala, alaturi de juriu, organizatori si invitati speciali din Lituania au dezbatut intr-o discutie libera viitorul educatiei - asa cum este vazut el de elevi si profesori.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Viziunea 2020: elevi si proiecte software.