Oferta Microsoft a fost de 33 dolari/actiune, insa Yahoo nu a coborat nivelul pretului cerut sub 37 dolari/actiune, a declarat directorul executiv Microsoft, Steve Ballmer. Producatorul de software a oferit initial un pret de 31 dolari/actiune, cu peste trei luni in urma.
"Consideram ca pretul cerut de Yahoo nu are sens pentru noi, si ca este in interesul actionarilor si angajatilor Microsoft sa retragem oferta", a declarat Balmer in cadrul unei conferinte de presa.
Analistii considera ca Yahoo a exagerat in cadrul cererii si estimeaza ca luni, la reluarea tranzactionarii pe bursa Nasdaq, actiunile companiei se vor deprecia cu pana la 30%, la un nivel de 20 dolari/actiune. Vineri, cotatia actiunilor a crescut cu aproape 7%, la 28,67 dolari/actiune, pe fondul unui posibil acord intre Microsoft si Yahoo.
"Sunt socat ca Yahoo nu a fost mai rezonabila. Cotatia actiunilor va scadea probabil luni cu cel putin 5 dolari. Este surprinzator ca Ballmer s-a retras in loc sa incerce o preluare ostila la un nivel de 33 dolari/actiune", a spus Walter Price, manager de portofolii in cadrul administratorului de fonduri RCM, firma care detinea la sfarsitul lunii decembrie 21 milioane actiuni Microsoft si 2 milioane actiuni Yahoo.
Laura Martin, analist din cadrul Soleil Securities, a spus ca se asteapta la numeroase procese intentate de actionari companiei Yahoo.
"Cei de la Yahoo vor prea multi bani pentru compania lor. Consideram ca 33 dolari/actiune este un pret corect in contextul slabirii economiei si al tendintelor nefavorabile din sectorul publicitatii", a spus aceasta. "Acestia au stabilit ca prioritate angajatii, in locul actionarilor, sperand ca intr-o zi sa ajunga la o valoare de piata de 8 miliarde dolari, chiar daca nu au recunoscut acest fapt", a adaugat Martin.
Unii analisti de pe Wall Street considera ca Microsoft isi poate retrage oferta ca o strategie de negociere, menita sa creeze presiuni asupra Yahoo, pentru a accepta eventual o viitoare oferta.
Potrivit unei declaratii a presedintelui Yahoo, Roy Bostock, compania a considerat chiar de la inceput ca oferta Microsoft o subevalueaza, si consiliul administrativ a fost "incantat ca multi actionari si-au exprimat aceasta parere". Acesta a mai spus ca Yahoo urmareste "oportunitati strategice", insa nu a oferit detalii.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Punct final pentru oferta gigant Microsoft - Yahoo.