Perioada de stocare a informatiilor personale colectate prin intermediul motoarelor de cautare ar putea fi redusa la 6 luni. Aceasta sugestie a fost formulata de un organism european independent consultativ in domeniul protectiei datelor sI confidentialitatii, Working Party, avand sanse mari sa fie transpusa intr-o decizie a Comisiei Europene.

Masura ar determina o schimbare semnificativa a politicii marilor companii care gestioneaza motoare de cautare, Google, Yahoo sau MSN. Principalul model de afacere al acestor companii, identificat si de Working Party, este cel bazat pe publicitate. In prezent, Google sI MSN retin informatiile referitoare la utilizatori timp de 18 luni, iar Yahoo numai 13 luni. Acest tip de informatii cuprind adresele IP, cookie-uri (fisiere accesate mai des) sI fisierele log, care contin cele mai importante informatii procesate de furnizorii de motoare de cautare: date despre computerul utilizatorului, despre chestionarile efectuare de acesta, informatii despre navigarea pe net a sa, etc. Cele mai des mentionate scopuri pentru care sunt stocate aceste informatii sunt legate de imbunatatirea serviciilor, securizarea sistemului, prevenirea fraudelor dar sI pentru facilitarea publicitatii personalizate.

Potrivit Working Party, retinerea acestor date trebuie sa fie justificata sI sa se faca pentru o perioada cat mai scurta, pentru imbunatatirea transparentei. Faptul ca marile motoare de cautare si-au micsorat recent perioadele de retentie este un semn ca acele termene erau mai mari decat era nevoie, Working Party ajungand la concluzia ca o retinere mai indelungata de 6 luni nu este justificata. In cazul in care se va depasI acest termen, furnizorii de motoare de cautare trebuie sa demonstreze ca este strict necesara prelungirea duratei de retinere.