Romtelecom a obtinut cel mai mare punctaj la evaluarea calitatii pentru transmisia semnalului vocal, conform unui studiu derulat in anul 2006 de INSCC pe baza standardelor Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (UIT). Calitatea convorbirilor in interiorul retelei a atins valoarea 96,9, aproape de maximul 100.

Operatorii de telefonie mobila nu au fost nominalizati in studiu si apar notati cu literele A,B,si C. Alti furnizori de servicii de telefonie fixa nu au fost mentionati pentru ca, potrivit lui Dr.Ing. Andrei Vasilescu, unul dintre realizatorii studiului, tehnologia folosita de Romtelecom nu poate fi comparata cu cea a celorlalti jucatori din piata.

Apelurile in interiorul retelelor mobile sau din retele mobile catre Romtelecom si invers inregistreaza valori ale calitatii cu aproximativ 10 pana la 20 de puncte mai mici. Aceasta depreciere a calitatii se datoreaza metodei de codare pe care o folosesc operatorii GSM. Acestia folosesc codari cu un grad ridicat de compresie, pentru economisirea la maximum a spectrului radio, ne-a explicat Dr. Ing. Andrei Vasilescu, de la INSCC.