Managerii companiei au declarat ca isi vor pune in practica planul oferind servicii de software gratuite sau foarte ieftine, accesibile oricarui utilizator.

Unii analisti financiari afirma ca marea provocare pentru Microsoft consta in mutarea accentului de pe pachetele de software pe dezvoltarea diverselor servicii web, de la cele folosite pentru stocarea si procesarea de informatii pana la aplicatiile destinate managementului corporativ. “In prezent, trecerea la serviciile web este cea mai semnificativa din industria de software”, este de parere Ray Ozzie, directorul departamentului de software.

Directorii executivi de la Microsoft sunt increzatori in ceea ce priveste sansele de reusita ale noii strategii, bazandu-se pe faptul ca, pe langa serviciile la care vor oferi acces gratuit, vor vinde si servicii web specializate. Decizia de a-si orienta eforturile catre serviciile web nu se bucura de mare entuziasm din partea analistilor financiari, mai ales in conditiile in care valoarea actiunilor companiei s-au depreciat cu 73 centi (53 eurocenti), ajung la nivelul de 29,98 dolari (21,84 euro), ceea ce reprezinta o scadere de 2,38%.

In cadrul recentei conferinte sustinute de Microsoft la Denver, SUA, directorul executiv, Steve Ballmer, a tinut sa arate progresele facute in directia modelul software-plus-servciu web, prezentand noua platforma imbunatatita de aplicatii web, Silverlight.