Un motor de cautare sud-coreean le da clasa gigantilor Yahoo si Google Cum poate afla un elev de liceu dintr-un oras de provincie sud-coreean care e cel mai scurt drum intre doua repere ale orasului? Tasteaza intrebarea pe Naver.com si asteapta ca unul din cele cateva zeci de mii de voluntari sa-i ofere un raspuns. Acesta este, in principiu, sistemul dupa care functioneaza cel mai prolific motor de cautare din Coreea de Sud.
Bazandu-se pe inclinatia asiaticilor de a-si oferi ajutor reciproc pe Internet, Naver.com acopera, in prezent, 77% din piata de cautare online din Coreea de Sud. Daum.net, alt portal local, detine o cota de piata de 10,8%, fiind urmat de versiunea sud-coreeana a gigantului Yahoo, cu 4,4%. Surprinzator este ca liderul mondial in cautarea online, gigantul Google, nu este preferat decat de 1,7% dintre internautii sud-coreeni, potrivit companiei de studii de piata online, KoreanClick.
"Indiferent de cat de puternic ar fi motorul de cautare Google, nu are destul de multe date in limba coreeana, pentru a fi folositor clientilor din Coreea de Sud", sustine analistul Wayne Lee. In anul 1999, fondatorii Naver si-au dat seama ca in cyberspace nu exista, pur si simplu, destula informatie in limba coreeana, pentru a face dintr-un motor de cautare national o afacere profitabila. Asa ca au inceput sa produca propriile texte, acumulate intr-o baza de date.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Un motor de cautare sud-coreean le da clasa gigantilor Yahoo si Google.