"Coca-Cola se dovedeste a fi brandul cu cea mai puternica comunitate in Romania, fiind indeaproape urmat de Milka si Jacobs Kronung. Majoritatea marcilor din Top 10 activeaza in domeniul bunurilor de larg consum, trei dintre ele fiind marci de rasfat - cafea si ciocolata. Singurele exceptii sunt principalii jucatori din telecom prezenti pe piata locala - Orange, aflat pe locul 4 si Vodafone, pe pozitia 10", potrivit GfK Romania.

Cat despre "liderul" Coca-Cola, specialistii spun ca brandul reuseste sa castige o pozitie buna in principal datorita notorietatii mai puternice a logo-ului, a evenimentelor sau povestilor in care marca este implicata: 28% dintre respondenti isi amintesc evenimente legate de marca, iar 22% pot vorbi despre situatii personale in care marca a jucat un rol important.

Pe locurile 7, 8 si 9 se gasesc, in ordine, Pepsi, Nivea si Dove, conform NewsIn.

  • Dacia, cel mai puternic brand din istoria auto

Marcile din domeniile auto sau financiar reusesc sa se plaseze doar in partea a doua a topului, Dacia fiind brandul cel mai puternic din industria auto (locul 21) si BCR brandul cu cea mai puternica comunitate din sectorul financiar (locul 24). Singurul brand 100% romanesc prezent in top 10 este Poiana, care ocupa locul 6.

  • De ce depinde succesul unui brand?

Cosmin Alexandru, Managing Partner B&P Brandivia, spune ca oamenii sunt adesea mai interesati de legaturile sociale care deriva din afilierea la un anumit brand decat de brandul in sine sau de caracteristicile sale strict rationale, functionale. "Pentru a construi si a mentine comunitati de brand puternice, companiile trebuie sa inteleaga nu doar nevoile individuale ci, din ce in ce mai mult, si pe cele sociale ale publicurilor lor. Succesul unui brand depinde in tot mai mare masura de felul in care reuseste sa creeze si sa dezvolte comunitati puternice de consumatori", a declarat Cosmin Alexandru.

Marcile au fost evaluate in acest raport tinand seama de cateva arhetipuri caracteristice comportamentului uman: deschis - rezervat, pionier - sustinator, functional - emotional, toate structurate pe patru dimensiuni de evaluare egale ca pondere, specifice comunitatilor de brand: puterea relatiei cu marca, sentimentul de apartenenta, ritualuri si traditii, precum si responsabilitatea morala a comunitatii.

Lista celor mai puternice branduri din Romania este obtinuta in urma unui studiu reprezentativ pentru populatia 18-49 din mediul urban. Marcile evaluate au fost selectate in functie de cheltuielile media in 2009.