• In primul rand, drumul de la vis la realitate trebuie mai intai sa treaca testul traficului. Ajung sa faca bani din blog cei care au trafic mare, de cel putin 1.000 de cititori unici pe zi reali, nu dobanditi prin practici neprofesionale cum ar fi spam-ul sau optimizarea prin motoarele de cautare.
  • In a doua ordine de idei, “Oricine poate face bani dintr-un blog, daca are cateva din abilitatile necesare: sa cunoasca si sa fie pasionat de un domeniu, sa scrie intr-un stil atractiv, sa stie sa creeze si sa sustina discutii in jurul unui subiect, sa aiba opinii si sa le poata exprima convingator s.a.m.d. Conditia este sa demonstreze si efectul acestor calitati, nu doar ca le are, adica sa stranga in jurul lui o comunitate cat mai mare si mai activa de persoane interesate de subiectele despre care scrie”, explica Ionut Oprea, general manager la Standout, agentie de comunicare dedicate blogurilor, conform InCont.
  • Apoi, “Orice blog care reuseste sa stranga o comunitate activa pe un anumit domeniu are posibilitatea de a-l monetiza, fie prin publicitate, fie prin vanzari directe de produse sau servicii”, mai spune general managerul Standout.
  • Advertorialele, adica acel hibrid intre publicitate si jurnalism prin care clientul plateste un articol in cadrul blogului, sunt o alta forma de monetizare, insotite de link-urile platite.
  • Dar, pentru a evita aceste metode care, de cele mai multe ori poate enerveaza cititorii prin vizibilitatea prea accentuata, exista la indemana programe prin care pot fi castigati bani, precum ValueClick Media, Chitika eMiniMalls, BidVertiser si exemplele pot continua.
  • Google AdSense, AdBrite, LinkWords sunt alte cateva metode prin care poti sa adaugi pasiunii de a scrie un plus de valoare...monetara.