Dupa ce despre "Gandul" se vehiculeza ca va renunta in curand la variant print, si va trece exclusiv pe online, dupa ce "Romania Libera" si-a anuntat angajatii, zilele trecute, de iminenta unor reduceri salariale cu 10% si chiar a trimiterii unor oameni in somaj tehnic, unda de soc s-a extins si a atins, azi, trustul unuia dintre cei mai puternici moguli de presa, noteaza blogul citat.

"Evolutia pietei in contextul crizei economice obliga Grupul Realitatea-Catavencu sa reduca semnificativ costurile la nivelul tuturor produselor. Prin urmare, incepand cu 1 iulie 2009, se aplica o grila procentuala de reducere a costurilor. Inclusiv a celor cu resursa umana, care reprezinta peste jumatate din costurile totale ale grupului. Este o masura pe care, dupa cum stiti, atat actionarul grupului cat si board-ul companiei au incercat sa o evite. Din pacate, scaderea drastica a pietei de publicitate nu mai permite acest lucru. Reducerea acestor costuri se va face in trepte: cele mai afectate vor fi salariile pentru top si middle management, unde procentul de reducere ajunge pana la 50%. Salariile mici nu vor fi afectate de aceasta masura", se arata intr-un comunicat trimis de board-ul Realitatea-Catavencu, citat de inpolitics.ro.

Aceasta stire surprinde dupa ce, la inceputul anului, trustul Realitatea-Catavencu era singurul care se declara neafectat de criza, board-ul trustului hotarand chiar majorari salariale substantiale, menite sa ii protejeze pe angajati "de deprecierea monedei nationale in raport cu euro". Decizia a fost luata in acel moment de actionarul majoritar pentru "a proteja resursa umana a companiei", dupa cum a aratat wall-street.ro.

Grupul Realitatea-Catavencu are operatiuni in televiziune, radio, publishing si new media. Portofoliul Grupului cuprinde produse media precum Realitatea TV, The Money Channel, CineStar, ActionStar si ComedyStar, Academia Catavencu, Cotidianul si retelele Radio Guerrilla si Realitatea FM.