Cel mai citit cotidian din Romania ramane Libertatea, cu o audienta de 1.413.000 de cititori pe zi, in crestere cu 34.000 fata de intervalul octombrie 2008-octombrie 2009. In schimb, topul ziarelor sufera cateva schimbari ca urmare a cresterilor importante raportate de tabloidele CanCan si Click.

Astfel, publicatia editata de CanCan Media a atras in intervalul ianuarie 2008-ianuarie 2009 cu 147.000 de cititori mai mult decat in valul precedent (783.000), situandu-se pe locul secund, in timp ce Click depaseste audienta Pro Sport si a Evenimentului Zilei, pozitionandu-se pe locul 5, cu 685.000 de cititori/zi.

Aceasta evolutia este determinata de cresterea de tiraj, dar si de faptul ca este vorba de doua ziare noi, al caror brand awareness creste, considera consultantul media, Iulian Comanescu.

“SNA masoara «cate persoane spun ca citesc» un anume ziar si se stie ca uneori respondentii dau indicatii in functie de notorietate. Nu stiu exact unde se va opri cresterea tabloidelor. Ce s-a intamplat in ultimul an si jumatate arata ca, in fine, profesionistii au inceput sa raspunda unei asteptari a publicului - informatii, analize, interpretari, care «nu au fost ieri la TV si nici pe site-urile de stiri». Chiar daca asta se intampla pentru moment pe zona mass market. Eu cred ca mai exista potential, mai ales in alte segmente decat cotidienele”, a declarat, pentru Wall-Street, Iulian Comanescu.

In schimb, Comanescu afirma ca, in unele cazuri, numarul de exemplare vandute scade, iar cititorii numarati de SNA sunt mai multi.