Voci din online

Murdoch, care detine cotidianul Wall Street Journal, unul din putinele titluri nationale, care taxeaza continutul online, a declarat ca publicitatea online nu mai poate compensa scaderile de doua cifre inregistrate de vanzarile de publicitate din presa scrisa.

In opinia acestuia, timpul trece in defavoarea unor publisheri, oferind ca exemplu editorul The New York Times, care ofera inca informatii online gratuite, desi nu poate acoperi toate costurile diviziei print prin reclama online.

Chiar daca editorii americani incearca sa reziste in fata declinului veniturilor din publicitate, foarte multi ezita sa impuna taxe pentru continutul online de teama ca cititorii se vor orienta spre site-urile care ofera informatii gratuite.

Mai multe pareri din piata de online despre gratuitatea continutului, gasiti aici.

Voci din print

Cosmina Noaghea, director de publishing al Publimedia International, considera ca recomandarea facuta de Rupert Murdoch reflecta starea presei in acest moment.

“In conditiile in care piata de publicitate era in crestere publisherii preferau sa ofere gratuit continutul online astfel incat sa aiba multi utilizatori pe care sa ii monetizeze. Acum, in conditiile scaderii volumului de publicitate, publisherii au inceput sa examineze si posibilitatea obtinerii de venituri de la cititori, asa cum se intampla in print”, spune Cosmina Noaghea.

In ceea ce priveste sectiunile site-ului care pot renunta la gratuitate, fara a risca sa piarda din cititori, Noaghea mentioneaza “sectiunile foarte specializate si care contin analize, materiale exclusive”.

Mai multe pareri din piata de print, gasiti aici.