Potrivit acesteia, prima etapa, cea eliminatorie, se refera la capacitatea financiar-economica si la cea tehnic-profesionala a consultantilor inscrisi in competitie.

In acest context, este obligatoriu ca aplicantii sa fi avut o cifra de afaceri medie in ultimii trei ani de cel putin doua milioane de euro, dar si ca acestia sa fi gestionat un proiect de branding similar, a carui valoare este egala sau mai mare decat 30% din valoarea proiectului curent, sau doua proiecte de branding similare cu valoare insumata egala sau mai mare cu 50% din valoarea acestui proiect.

Primii cinci participanti, in ordinea punctajului obtinut la evaluarea tehnico-profesionala, intra in etapa a doua de selectie, castigatoare urmand a fi desemnata oferta cu pretul cel mai mic.

Ministerul Turismului a initiat procedura de achizitie a proiectului Brandului de Turism in data de 23 martie 2009. "De cand a fost publicat anuntul, am primit zeci de solicitari pentru detalii referitoare la licitatie. Sunt foarte multe firme interesate de acest proiect si suntem siguri ca licitatia va fi un succes", a spus Carmen Moraru.

Serviciile cerute prin procedura de achizitii publice vor fi realizate etapizat, pana in luna septembrie a acestui an. Ministerul Turismului va implementa si strategia de comunicare a Brandului de Turism al Romaniei, avand la dispozitie, din aceleasi fonduri structurale europene, alte 73 milioane de euro. Pentru implementare va fi organizata o noua licitatie.

Dezvoltarea unui Brand de Turism National are drept scop diferentierea si evidentierea turismului romanesc intre competitorii din zona, in vederea cresterii atractivitatii tarii noastre ca destinatie turistica in randul potentialilor turisti straini.