2008 in online: fragmentare si criza financiara

Vlad Popa, sales and client service manager InternetCorp., sustine ca actualul context economic a reprezentat un moment cheie in evolutia industriei de publicitate online in 2008.

"In luna septembrie cateva segmente au redus cheltuielile sau chiar le-au taiat-auto, imobiliare si bancar. In mod normal ele reprezentau 40% din piata. Pe langa aceste segmente si alti clienti au taiat bugetele pentru online, unul important este Nivea. Piata da semne de revigorare de la sfarsitul lui noiembrie, dar inca e prea devreme sa vedem daca va fi peste anul trecut ca valoare”, a spus Vlad Popa.

Mai multe detalii despre publicitatea online din Romania in 2008 gasiti aici.
2009, un an agitat pentru publicitatea online

Tendinta de fragmentare a industriei de publicitate online va continua si anul acesta prin aparitia unor regii noi si decizia unui numar tot mai mare de publisheri de a se reprezenta si vinde singuri, crede Gabriel David, interactive/new media manager Media Direction. In plus, acesta crede ca segmentul online va beneficia in 2009 de un numar tot mai mare de proiecte speciale, bine targetate, un mix de medii si campanii integrate (online, print, outdoor, radio, TV).

Potrivit acestuia, o parte din clienti din domeniile cele mai afectate de criza isi vor reduce usor bugetele dedicate mediului online, in timp ce o parte semnificativa isi vor pastra bugetele de anul trecut.

Mai multe informatii despre publicitatea online in 2009 gasiti aici.