Studiul a fost efectuat intre 7 iulie si 4 august 2010 prin intervievarea online a 20.000 de adulti din 20 de tari, fiind luate in calcul situatia celor 50 de tari in sase domenii, respectiv exporturi, guvernare, cultura, populatie, turism si imigrare sau investitii.
  • Romania, departe de locul I

"Romania se situeaza in treimea inferioara a clasamentului celor 50 de natiuni. Punctul forte al tarii noastre este capitolul guvernare, inregistrand cel mai bun scor pentru chestiuni referitoare la pace si securitate si protectia mediului inconjurator. Exporturile reprezinta cea mai slaba componenta de imagine pentru Romania. Romania primeste cel mai bun loc intre tarile latino-americane si cel mai slab intre cele est-europene", se arata intr-un comunicat al GfK Romania, citat de MEDIAFAX.
  • SUA, cea mai admirata tara

Rezultatele indicelui marcilor de tara, care masoara imaginea globala a 50 de tari, plaseaza Statele Unite ale Americii pe primul loc pentru al doilea an consecutiv in calitate de tara cu cea mai buna marca.
In topul primelor zece cele mai bune branduri de tara, au intervenit cateva modificari fata de 2009. Astfel, Spania, pe locul 10 anul trecut, nu mai face parte din top, iar Italia a trecut de pe locul 6 pe 7. De asemenea, Franta a cazut de pe pozitia a doua pe cea de-a treia, locul acesteia fiind luat de Germania.
  • Primele zece pozitii:
  • Statele Unite ale Americii
  • Germania
  • Franta
  • Regatul Unit al Marii Britanii
  • Japonia
  • Canada
  • Italia
  • Elvetia,
  • Australia
  • Suedia.

    • Conform Evz, Indicele Marcilor de tara Anholt-GfK Roper - Clasamentul General al Marcilor (Top 10 din 50 de natiuni) pe 2009:

    1. Statele Unite
    2. Franta
    3. Germania
    4. Regatul Unit al Marii Britanii
    5. Japonia
    6. Italia
    7. Canada
    8. Elvetia
    9. Australia
    10. Spania si Suedia