Pentru companii, cresterea puterii economice a femeilor ar trebui sa faca din acestea un target extrem de atractiv. Dar, conform unui studiu la nivel mondial efectuat de Boston Consulting Group, femeile se simt in cel mai bun caz prost servite, si in cel mai rau caz ignorate, arata CNN.

"Modul in care companiile incearca sa atraga femeile lasa de dorit: se ia un produs de sex masculin si se vopseste in roz", este de parere Michael Silverstein, partener la BCG si coautor al cartii "Femeile vor mai mult," bazata pe rezultatele studiului.

Silverstein da exemplul gigantului Dell Computers, care a lansat in luna mai foarte neinspirat "Della", un site web dedicat persoanelor de sex feminin interesate de produsele IT. "Della" a fost abandonat dupa ce site-ul a fost acuzat de misoginism (exemplu, un articol de pe acest site titra: "Veti gasi ca un netbook poate face mult mai mult decat a verifica adresa de e-mail"). "Femeile s-au simtit insultate de o asemenea abordare", a explicat Silverstein.


Cel mai prost ofertant - industria serviciilor financiare

Sondajul BCG, care a inclus 12.000 de femei, din 40 regiuni din intreaga lume, a constatat ca serviciile financiare - ibanking, investitii, produse de asigurare si consultanta - relationeaza cel mai prost cu consumatorii de sex feminin.

Astfel, avertizeaza Silverstein, industriile risca alienarea celei mai mari mase de cheltuieli in crestere de pe planeta. Fie ele in campul muncii sau nu, femeile tind catre carma cheltuielilor de consum. La nivel global, reprezentantele sexului frumos sunt responsabile in acest moment de 20 de mii de miliarde de dolari din cheltuieli de consum anual, care pana in 2014, ar putea urca la 28 de mii de miliarde.

Povestea economiilor in plin avant, cum ar fi China este, de asemenea, o poveste a "fetelor de fabrica" - "femeile tinere care au gasit puterea de cumparare ca urmare a unor noi oportunitati economice. "In ciuda crizei financiare, cheltuielile pe piata interna in primele noua luni ale acestui an a crescut cu 15%, datorita femeilor de pana in 35 de ani", a declarat Shaun Rein, managing director al China Market Research Group.

Si in SUA, se asteapta ca pana la sfarsitul anului, numarul femeilor care lucreaza sa fie mai mare decat cel al barbatilor.

Acest lucru nu spune ca femeile au ajuns la paritate cu barbatii in ceea ce priveste piata de munca in SUA, deoarece femeile inca mai castiga doar 77 centi pentru fiecare dolar castigat de barbati. "Cele mai multe dintre companiile mari sunt conduse de barbati", a spus Silverstein. "Numai 38 din top 400 de companii sunt conduse de femei," a adaugat el.

"Problema pentru femei - fie ca sunt femei care lucreaza si solicita imprumuturi sau mici antreprenori care incerca sa atraga capital de risc – este una de de acces si de informare", a precizat Teri Cavanaugh, sefa Aliantei Mondiala Bancare pentru Femei. "Oamenii de afaceri au mentori; femeile nu," a mai completat ea. "Femeile doresc cu adevarat sa aiba relatii cu banca lor, informatii si sfaturi ... dar bancile nu sunt orientate spre aceste lucruri", a mai explicat Cavanaugh.

In timp ce femeile din statele dezvoltate se simt deconectate de serviciile financiare, in statele in curs de dezvoltare aceste programe sunt menite sa ajute familiile sarace, axandu-se si sprijinindu-se pe femei. Microfinantarea ofera mici credite pe termen scurt aproape exclusiv femeilor, deoarece studiile arata ca acestea cel mai probabil investesc in bunastarea familiei si, mai important, platesc imprumuturile inapoi la timp.