Tarile vizate sunt Austria, Belgia, Cehia, Germania, Danemarca, Estonia, Grecia, Spania, Franta, Ungaria, Irlanda, Italia, Lituania, Luxemburg, Letonia, Polonia, Portugalia, Romania, Suedia, Slovenia si Slovacia, informeaza NewsIn.

In urma transmiterii de scrisori de somare catre 24 de state membre, in iunie 2008, unele dintre acestea au operat modificari in normele de drept intern, pentru a se conforma legislatiei comunitare, insa la peste un an de la data transmiterii scrisorilor de somare, in ciuda progreselor facute de majoritatea statelor membre, mare parte din ele nu se conformeaza inca pe deplin directivelor comunitare relevante.

"Conform avizelor motivate transmise joi, statele membre trebuie sa faca mai multe progrese in ce priveste reforma sistemelor lor feroviare, in beneficiul atat al intreprinderilor feroviare, cat si al consumatorilor", se mai arata in comunicat.

In avizele motivate, CE evidentiaza deficiente precum lipsa independentei administratorului de infrastructura in raport cu operatorii feroviari, insuficienta implementare a dispozitiilor directivei privind tarifarea accesului la infrastructura, in special absenta unui sistem de performanta care sa contribuie la eficientizarea retelei feroviare, lipsa unor stimulente in vederea reducerii costurilor si a tarifelor, in cazul administratorului de infrastructura, precum si lipsa unor sisteme tarifare bazate pe costurile directe ale serviciilor feroviare.

De asemenea, Bruxelles-ul considera ca statele membre ale UE nu au respectat obligatia de a institui un organism de control independent, cu competentele necesare pentru remedierea problemelor legate de concurenta in sectorul feroviar.