MerchantCircle Inc., un start-up de Internet din California, a descris coordonatele acestui trend. Luna trecuta, proprietarul companiei, Ben Smith, a fost la New York pentru a discuta cu companiile media despre o crestere a capitalului de 50 milioane dolari, cu care planuieste sa faca achizitii pentru a alimenta cresterea MerchantCircle. Dar cum pietele financiare s-au prabusit in ultimele saptamani, Smith a anulat doua deplasari la New York si un roadshow in Europa pentru a creste capitalul. Pentru moment, cresterea de fonduri pe care si-o propusese compania este amanata.
Schimbarea facuta s-a propagat in intreg Silicon Valley, unde executivii de start-up-uri, care au pus temelia pentru economia tehnologica, amana acum exinderea perspectivelor, apeland la reduceri voluntare, eliminand planurile de angajare si reducand cheltuielile.
Retragerea aminteste de scaderea brusca a industriei tehnologice de la inceputul decadei, cand fondurile de risc au inghetat, iar numeroase start-up-uri au disparut. Respectiva criza, care a inceput in 2000 si s-a incheiat in 2004, a eliminat companiile slabe si au ramas in picioare doar cele cu o disciplina fiscala foarte buna.
"Iminenta criza <<va starpi companiile slabe>>, dar exista riscul ca unele inovatii sa fie inabusite", a declarat Eric O'Brien, de la fondul de risc Lightspeed Venture Partners.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Cum trec start-up-urile din Silicon Valley criza financiara.