Anii ‘20: Visuri mari
In 1927, tinerii casatoriti J. Willard si Alice Marriott au obtinut franciza exclusiva A&W pentru Washington D.C., Baltimore, Md., si Richmond, Va. Impreuna cu un alt cuplu tanar si un doar 6.000 $, familia Marriott a parasit fermele din Utah si a deschis un bar mic, inghesuit intr-o jumatate de brutarie pe aglomerata 14th Street din capitala americana.
Deoarece se apropia vremea rece, J. Willard s-a straduit sa obtina acordul special de la A&W pentru a extinde menu-ul dincolo de bauturi racoritoare, iar Alice Marriott si-a folosit cunostintele de limba spaniola pentru a-l fermeca pe mai marele Ambasadei Mexicului din vecinatate in scopul nobil de a obtine cateva retete. Cand zvonul despre tamale, chili con carne si Bar-B-Q a ajuns la urechile prietenilor, nnumele noului magazin a venit de la sine - Hot Shoppes.
Familia Marriott a inceput sa studieze cele mai circulate strazi, cautand locatii pentru noi restaurante si intr-un an au deschis inca doua in D. C., unul din ele fiind chiar primul drive-in de pe Coasta de Est. Au urmat mai multe restaurante deoarece Hot Shoppes si-a cistigat renume printre familii, studenti, oameni de afaceri si turisti, lantul fiind inregistrat oficial in 1929.
Anii ‘30: Nu exista limite!
Crahul bursier din octombrie 1929 nu a afectat in cine stie ce masura infloritoarea afacere Hot Shoppes. Mai mult, chiar, in aceasta perioada cuplul Marriott a deschis noi restaurante. Extinderea nu s-a limitat la restaurante.
In 1937, pe cind vizita al optulea Hot Shoppes, plasat exact peste drumul dinspre Hoover Air Field (unde se afla azi Pentagonul), J. Willard Marriott a observat un numar neobisnuit de mare de clienti care cereau comenzi la pachet. A inteles atunci ca echipajele si pasagerii doreau sa ia cu ei mincarea la drum; in scurt timp un camion Hot Shoppes livra cutii cu mincare pentru companiile Eastern, American si United Airlines. Asa a inceput divizia de catering a Marriott-ului, “In-Flite Catering”, care urma sa devina cel mai mare business de catering aerian din lume.
Anii ‘40: Orizonturi deschise
Lucratorii din domeniul apararii veniti in numar mare in oras in anii 1940, au umplut pensiunile si tineau deschise Hot Shoppes zi si noapte. In 1939 compania a obtinut primul sau contract de administrare a serviciului de aprovizionare; a fost pentru bufetul Trezoreriei S.U.A., langa Casa Alba. Nu peste multa vreme Marriott administra uriasul bufet de la Naval Communications Annex, iar oamenii lui lucrau in trei schimburi pentru a aproviziona cu mancare fabricile din imprejurimile Washingtonului.
La sfarsitul razboiului, in august 1945, Statele Unite erau gata sa se relaxeze, sa sarbatoreasca, sa manance in oras. In 1947 Marriott a lansat un program foarte ambitios de expansiune, crescind numarul de locatii de la 22 la 80, si extinzindu-se in 12 state in doar 10 ani. Pana in 1948 – la doar 21 de ani de la primul Hot Shoppes – J. Willard a fost ales presedinte al Asociatiei Nationale a Restaurantelor, iar businessul Marriott a devenit un punct de referinta permanent in peisajul american.
Anii ‘50: O noua directie – Inceputul afacerii hotelurilor Marriott
In anii ‘50, familiile au inceput sa calatoreasca, sa se plimbe in milioane de automobile noi si stralucitoare, in timp ce guvernul federal a initiat crearea unui sistem national interstatal de autostrazi. Marriott s-a orientat cu rapiditate, stabilind o “divizie a drumurilor” pentru a construi Hot Shoppes-uri de-a lungul principalelor artere de trafic. Pentru a-si finanta dezvoltarea rapida, compania si-a vandut in 1953 toate actiunile disponibile, si asta numai in doar doua ore. Avintul economic postbelic a insemnat ca, la caderea noptii turistii si alti calatori aveau nevoie de un acoperis deasupra capului. In 1957 compania si-a infiintat Divizia pentru locuinte temporare, cind a inaugurat Twin Bridge Motor Hotel – o facilitate cu 365 de camere pe soseaua 1 in Arlington, Va., peste raul Potomac din Washington D.C. Marriott s-a straduit sa deschida uriasul hotel, la timp pentru a fi inaugurat de presedintele Eisenhower. Hotelul a atras atentia curind prin procedura sa neobisnuita de inregistrare: oaspetii erau inregistrati la o fereastra, din masina, si apoi ajungeau usor cu automobilul la camerele lor.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului De la un bar cu 9 scaune la peste 3.000 de hoteluri in intreaga lume.