Experienta dezvoltatorului are un cuvant greu de spus, alaturi de locatie, calitatea spatiului si dotarile tehnice, existenta in zona a unor facilitati precum restaurante si spatii comerciale. Pe langa toate acestea insa, factorii decisivi in alegerea spatiului office raman in continuare existenta unui numar suficient de locuri de parcare si accesul facil la mijloacele de transport in comun, arata specialistii CBRE & Jones Lang LaSalle.
Standardele internationale de clasificare a birourilor – un bun punct de plecare
In Romania nu exista o standardizare unanim recunoscuta, iar raportarile se fac, de cele mai multe ori, la normele internationale. Astfel, o cladire poate fi incadrata in clasa A numai daca are o locatie centrala sau ultracentrala, o suprafata totala de minim 10.000 mp si amenajari moderne, la nivel occidental, inaltimea pe nivel mai mare de 2,7 m sau climatizare prin ventiloconvectori cu 4 tevi.
In Bucuresti, avem mai putin de zece cladiri care corespund acestor criterii. Printre cele mai cunoscute se numara Charles de Gaulle Plaza, Europe House, America House, BRD Tower.
Disponibilitatea locurilor de parcare
Problema locurilor de parcare aferente centrelor de afaceri devine tot mai acuta, in special in cazul locatiilor centrale si chiar semicentrale. Inainte constructorul avea obligatia ca la 100 mp utili sa asigure un loc de parcare, insa reglementarile actuale, aliniate standardelor internationale, stabilesc ca la 60 mp trebuie sa existe un loc de parcare, ceea ce duce la cresterea costurilor de constructie prin necesitatea includerii parcarilor subterane pe mai multe niveluri.
In acest moment, cea mai mare parcare subterana din Romania, adaptata tuturor standardelor internationale, este detinuta de Charles de Gaulle Plaza. Arhitectul si dezvoltatorul au avut inspiratia nu numai sa nu paralizeze traficul din zona, dar si sa investeasca o suma considerabila in amenajarea unei parcari subterane pe 5 niveluri, cu o capacitate de 319 de autovehicule. In topul cladirilor de birouri ce au fost prevazute cu suficiente locuri de parcare urmeaza America House si Premium Point, fiecare cu o parcare subterana pe 3 niveluri.
Locatia centrala si facilitatile disponibile
"Locatia continua sa primeze in stabilirea chiriei unui imobil de birouri, devansand factori precum calitatea finisajelor si dotarilor si determinand o valoare a chiriei in medie cu pana la 20% mai ridicata", declara Sebastian Dragomir, Manager Landlord Representation Office Agency CBRE Eurisko.
In Bucuresti, cele mai exclusiviste locatii de inchiriat sunt in prezent Piata Charles de Gaulle si Piata Victoriei, Piata Romana, Universitate si Unirii, urmate de zona de nord a orasului, situata intre Piata Presei Libere si Aeroportul Baneasa. Cele mai mici chirii pentru cladirile de birouri se regasesc in zona de est a orasului, Republica – Theodor Pallady.
Legat de locatie, un factor mai putin palpabil, dar care stimuleaza satisfactia angajatilor unei companii este renumele cladirii in care se afla. In afaceri, pentru a se stabili intalniri se folosesc puncte de reper: "in fata la Charles de Gaulle Plaza" sau "la Turnul BRD".
Calitatea spatiilor si dotarile tehnice
"In Romania, suprafata care ar trebui sa revina fiecarui om care lucreaza intr-o cladire de birouri este in medie de 12 mp, un numar scazut comparativ cu alte tari europene, dar satisfacator in ceea ce priveste costurile de intretinere si confortul angajatului. Aceasta depinde si de decizia fiecarei companii in compartimentarea birourilor, tinand cont de nevoile personalului si de multe alte nevoi", sustine Dragomir.
Lumina naturala, ce radiaza intreaga incapere, este una din cele mai indicate pentru mediul de business. Acest lucru implica un regim de inaltime bine definit, o distanta suficienta fata de alte cladiri, arhitectura care sa permita intrarea razelor de soare fara a duce la supraincalzire pe timp de vara.
Avantajul considerabil pe care il aduce o cladire construita inteligent consta, pe langa confortul angajatilor, in solutii de eficientizare a resurselor pentru a scadea cheltuielile de intretinere si pentru a proteja mediul, in acelasi timp.
Standardele internationale de clasificare a birourilor – un bun punct de plecare
In Romania nu exista o standardizare unanim recunoscuta, iar raportarile se fac, de cele mai multe ori, la normele internationale. Astfel, o cladire poate fi incadrata in clasa A numai daca are o locatie centrala sau ultracentrala, o suprafata totala de minim 10.000 mp si amenajari moderne, la nivel occidental, inaltimea pe nivel mai mare de 2,7 m sau climatizare prin ventiloconvectori cu 4 tevi.
In Bucuresti, avem mai putin de zece cladiri care corespund acestor criterii. Printre cele mai cunoscute se numara Charles de Gaulle Plaza, Europe House, America House, BRD Tower.
Disponibilitatea locurilor de parcare
Problema locurilor de parcare aferente centrelor de afaceri devine tot mai acuta, in special in cazul locatiilor centrale si chiar semicentrale. Inainte constructorul avea obligatia ca la 100 mp utili sa asigure un loc de parcare, insa reglementarile actuale, aliniate standardelor internationale, stabilesc ca la 60 mp trebuie sa existe un loc de parcare, ceea ce duce la cresterea costurilor de constructie prin necesitatea includerii parcarilor subterane pe mai multe niveluri.
In acest moment, cea mai mare parcare subterana din Romania, adaptata tuturor standardelor internationale, este detinuta de Charles de Gaulle Plaza. Arhitectul si dezvoltatorul au avut inspiratia nu numai sa nu paralizeze traficul din zona, dar si sa investeasca o suma considerabila in amenajarea unei parcari subterane pe 5 niveluri, cu o capacitate de 319 de autovehicule. In topul cladirilor de birouri ce au fost prevazute cu suficiente locuri de parcare urmeaza America House si Premium Point, fiecare cu o parcare subterana pe 3 niveluri.
Locatia centrala si facilitatile disponibile
"Locatia continua sa primeze in stabilirea chiriei unui imobil de birouri, devansand factori precum calitatea finisajelor si dotarilor si determinand o valoare a chiriei in medie cu pana la 20% mai ridicata", declara Sebastian Dragomir, Manager Landlord Representation Office Agency CBRE Eurisko.
In Bucuresti, cele mai exclusiviste locatii de inchiriat sunt in prezent Piata Charles de Gaulle si Piata Victoriei, Piata Romana, Universitate si Unirii, urmate de zona de nord a orasului, situata intre Piata Presei Libere si Aeroportul Baneasa. Cele mai mici chirii pentru cladirile de birouri se regasesc in zona de est a orasului, Republica – Theodor Pallady.
Legat de locatie, un factor mai putin palpabil, dar care stimuleaza satisfactia angajatilor unei companii este renumele cladirii in care se afla. In afaceri, pentru a se stabili intalniri se folosesc puncte de reper: "in fata la Charles de Gaulle Plaza" sau "la Turnul BRD".
Calitatea spatiilor si dotarile tehnice
"In Romania, suprafata care ar trebui sa revina fiecarui om care lucreaza intr-o cladire de birouri este in medie de 12 mp, un numar scazut comparativ cu alte tari europene, dar satisfacator in ceea ce priveste costurile de intretinere si confortul angajatului. Aceasta depinde si de decizia fiecarei companii in compartimentarea birourilor, tinand cont de nevoile personalului si de multe alte nevoi", sustine Dragomir.
Lumina naturala, ce radiaza intreaga incapere, este una din cele mai indicate pentru mediul de business. Acest lucru implica un regim de inaltime bine definit, o distanta suficienta fata de alte cladiri, arhitectura care sa permita intrarea razelor de soare fara a duce la supraincalzire pe timp de vara.
Avantajul considerabil pe care il aduce o cladire construita inteligent consta, pe langa confortul angajatilor, in solutii de eficientizare a resurselor pentru a scadea cheltuielile de intretinere si pentru a proteja mediul, in acelasi timp.
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Sfatul specialistului: Cum sa alegi spatiul perfect de birou.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Sfatul specialistului: Cum sa alegi spatiul perfect de birou.