Ca arii principale de interes ale infractorilor raman serviciile financiare si cele de ingrijire medicala, iar principalele cai prin care securitatea online este compromisa raman site-urile web infectate (63%), mesajele e-mail infectate (48%), atacul de tip „phising” (48%) si retelele de „social engineering” (43%).
In topul celor mai cautate tinte se afla datele confidentiale ale clientilor, datele de identificare ale clientilor, credentialele clientilor, iar din punct de vedere al zonelor impactate se evidentiaza reteaua fizica a furnizorului de servicii, zona de servicii web si tertii care au acces la datele mentionate mai sus.
Astfel, 66% dintre participanti cred ca disponibilizarile din domeniul IT reprezinta o sursa de forta de munca ce se poate orienta catre sferele de interese infractionale cibernetice, iar 62% din cei care au raspuns chestionarului sunt de parere ca afacerea in care activeaza nu aloca destul timp, resurse umane si materiale pentru identificarea vulnerabilitatilor.
Ca si tendinte, 41% dintre participantii la studiu indica o crestere a complexitatii tehnice a atacurilor cibernetice asupra retelelor proprii de comunicatie, 49% dintre participanti din domeniul serviciilor financiare indica o crestere a complexitatii tehnice a atacurilor cibernetice asupra clientilor, iar 63% din participanti sunt de parere ca web site-urile infectate constituie baza de plecare pentru fraudele legate de aplicatiile online.
In climatul economic actual, riscul unei infractiuni cibernetice efectuata din interiorul companiei are o valoare deloc de neglijat. Cunoasterea vulnerabilitatilor unui flux al afacerii sau al unei aplicatii poate facilita exploatarea acesteia. Astfel, peste 60% din participanti considera ca fiind cele mai riscante infractiuni furtul de date confidentiale de catre angajati, cunoasterea vulnerabilitatilor unei aplicatii sau flux al afacerii si nu in ultimul rand furtul proprietatii intelectuale.
„Deloc surprinzator, ajungem la concluzia ca cei care isi cunosc foarte bine sistemele de securitate si investesc in acestea sunt mult mai putin ingrijorati decat cei care nu fac acest lucru”, declara Aurelia Costache, reprezentant al departamentului de Consultanta IT al KPMG Romania.
In topul celor mai cautate tinte se afla datele confidentiale ale clientilor, datele de identificare ale clientilor, credentialele clientilor, iar din punct de vedere al zonelor impactate se evidentiaza reteaua fizica a furnizorului de servicii, zona de servicii web si tertii care au acces la datele mentionate mai sus.
Astfel, 66% dintre participanti cred ca disponibilizarile din domeniul IT reprezinta o sursa de forta de munca ce se poate orienta catre sferele de interese infractionale cibernetice, iar 62% din cei care au raspuns chestionarului sunt de parere ca afacerea in care activeaza nu aloca destul timp, resurse umane si materiale pentru identificarea vulnerabilitatilor.
Ca si tendinte, 41% dintre participantii la studiu indica o crestere a complexitatii tehnice a atacurilor cibernetice asupra retelelor proprii de comunicatie, 49% dintre participanti din domeniul serviciilor financiare indica o crestere a complexitatii tehnice a atacurilor cibernetice asupra clientilor, iar 63% din participanti sunt de parere ca web site-urile infectate constituie baza de plecare pentru fraudele legate de aplicatiile online.
In climatul economic actual, riscul unei infractiuni cibernetice efectuata din interiorul companiei are o valoare deloc de neglijat. Cunoasterea vulnerabilitatilor unui flux al afacerii sau al unei aplicatii poate facilita exploatarea acesteia. Astfel, peste 60% din participanti considera ca fiind cele mai riscante infractiuni furtul de date confidentiale de catre angajati, cunoasterea vulnerabilitatilor unei aplicatii sau flux al afacerii si nu in ultimul rand furtul proprietatii intelectuale.
„Deloc surprinzator, ajungem la concluzia ca cei care isi cunosc foarte bine sistemele de securitate si investesc in acestea sunt mult mai putin ingrijorati decat cei care nu fac acest lucru”, declara Aurelia Costache, reprezentant al departamentului de Consultanta IT al KPMG Romania.
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului KPMG: Fraudele electronice au crescut cu 45% in volum.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului KPMG: Fraudele electronice au crescut cu 45% in volum.