Reprezentantii retelei de socializare au prezentat noul sistem cu ocazia forumul economic de la Davos, in incercarea de a atrage interesul marilor corporatii pentru a utiliza noua aplicatie, care ar putea genera venituri substantiale.

Potrivit NewsIn, pentru selectarea esantioanelor se vor utiliza date precum varsta sau locatia utilizatorilor. Acest lucru risca sa incalce politicile de confidentialitate, insa ar reprezenta o oportunitate de crestere a veniturilor din segmentul de cercetare care sa compenseze pierderile din vanzarea de spatii publicitare, scrie publicatia.

Modul de functionare al noii aplicatii Facebook a fost demonstrat prin chestionarea spontana prin intermediul Facebook a unui numar de 120.000 de cetateni americani in privinta eficientei planului presedintelui Obama de a salva economia SUA. Aproape 60% dintre cei chestionati au dat un raspuns negativ.

"Davos este locul perfect pentru a lansa un sondaj instant de o asemenea anvergura. Este un real beneficiu sa dispui de o baza de date de 150 de milioane de utilizatori, iar majoritatea lor nu sunt doar studenti de colegiu", a spus directorul global de marketing al Facebook.

Potrivit unei reviste online de specialitate, investitiile americanilor in publicitatea pe Facebook va scadea in 2009 cu 21%, ajungand la 210 milioane de dolari.