Venituri: Google - avans de 18%, Yahoo - scadere de 1%
Per total, veniturile Google au raportat in ultimul trimestru din 2008 o crestere de 18%, la 5,70 miliarde de dolari, fata de cele 4,83 miliarde inregistrate anul trecut. Excluzand anumite elemente unice, vanzarile au crescut la 4,22 miliarde dolari, peste estimarile analistilor, de 4,12 miliarde dolari.
Yahoo a raportat venituri brute in scadere cu 1% pana la 1,81 miliarde de dolari, in timp ce veniturile nete au fost de 1,375 miliarde de dolari, in concordanta cu estimarile analistilor de pe Wall-Street, de 1,371 miliarde de dolari.
Yahoo castiga la capitolul profit. Google se mentine in top
Google, compania ce detine cel mai popular motor de cautare din lume, a afisat saptamana trecuta un profit trimestrial ce a depasit estimarile analistilor, in contextul in care tot mai multe companii au utilizat Internetul pentru promovarea de produse.
Profitul net a fost de 382,4 milioane dolari, sau 1,21 dolari/actiune, in comparatie cu cele 1,2 miliarde de dolari, sau 3,79 dolari/actiune, cifre obtinute in 2007. Au inclus in buget cheltuieli aditionale de 1,09 miliarde dolari pentru a acoperi valoarea in scadere a investitiilor facute de Google in Clearwires si AOL, divizia de Internet a Time Warner. Eliminand anumite costuri, profitul a fost de 5,10 dolari/actiune, peste estimarile analistilor, de 4,96 dolari/actiune.
Urmand “traditia” Google, rezultatele financiare afisate de Yahoo pentru ultimul trimestru au depasit estimarile analistilor de pe Wall-Street, ca urmare a reducerii unor costuri pe o piata a publicitatii slabita. Actiunile companiei au crescut cu pana la 5% in sedinta de tranzactionare de marti, potrivit Washington Post.
Yahoo, liderul pietei de online display advertising, a fost supus unei presiuni continue pe parcursul anului trecut, timp in care a purtat negocieri de preluare sau parteneriate cu Microsoft Corp., Google si AOL, divizia de Internet a Time Warner. Pe parcursul lui 2008, Yahoo a pierdut din cota de piata detinuta pe segmentul de search advertising, in timp ce vanzarile pe partea de display advertising au fost grav afectate de recesiune.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Internetul respira: Google vs Yahoo, dupa publicarea rezultatelor.