Venituri: Google - avans de 18%, Yahoo - scadere de 1%

Per total, veniturile Google au raportat in ultimul trimestru din 2008 o crestere de 18%, la 5,70 miliarde de dolari, fata de cele 4,83 miliarde inregistrate anul trecut. Excluzand anumite elemente unice, vanzarile au crescut la 4,22 miliarde dolari, peste estimarile analistilor, de 4,12 miliarde dolari.

Yahoo a raportat venituri brute in scadere cu 1% pana la 1,81 miliarde de dolari, in timp ce veniturile nete au fost de 1,375 miliarde de dolari, in concordanta cu estimarile analistilor de pe Wall-Street, de 1,371 miliarde de dolari.

Yahoo castiga la capitolul profit. Google se mentine in top

Google, compania ce detine cel mai popular motor de cautare din lume, a afisat saptamana trecuta un profit trimestrial ce a depasit estimarile analistilor, in contextul in care tot mai multe companii au utilizat Internetul pentru promovarea de produse.

Profitul net a fost de 382,4 milioane dolari, sau 1,21 dolari/actiune, in comparatie cu cele 1,2 miliarde de dolari, sau 3,79 dolari/actiune, cifre obtinute in 2007. Au inclus in buget cheltuieli aditionale de 1,09 miliarde dolari pentru a acoperi valoarea in scadere a investitiilor facute de Google in Clearwires si AOL, divizia de Internet a Time Warner. Eliminand anumite costuri, profitul a fost de 5,10 dolari/actiune, peste estimarile analistilor, de 4,96 dolari/actiune.

Urmand “traditia” Google, rezultatele financiare afisate de Yahoo pentru ultimul trimestru au depasit estimarile analistilor de pe Wall-Street, ca urmare a reducerii unor costuri pe o piata a publicitatii slabita. Actiunile companiei au crescut cu pana la 5% in sedinta de tranzactionare de marti, potrivit Washington Post.

Yahoo, liderul pietei de online display advertising, a fost supus unei presiuni continue pe parcursul anului trecut, timp in care a purtat negocieri de preluare sau parteneriate cu Microsoft Corp., Google si AOL, divizia de Internet a Time Warner. Pe parcursul lui 2008, Yahoo a pierdut din cota de piata detinuta pe segmentul de search advertising, in timp ce vanzarile pe partea de display advertising au fost grav afectate de recesiune.