Continuitatea afacerii este privita ca un proces de gestiune a evenimentelor neprevazute, avand ca obiectiv reluarea operatiunilor in eventualitatea unui dezastru in cel mai scurt timp posibil si cu cele mai scazute costuri. „Romanii au o zicala: cumpara-ti vara sanie si iarna caruta”, afirma Mihai Rada, Senior Manager in cadrul KPMG.

„Interpretarea acestei zicale este simpla: inseamna sa fii pregatit. Desi primul lucru la care ne gandim atunci cand vorbim despre continuitatea unei afaceri este sa fim pregatiti pentru evenimente neasteptate, odata cu trecerea timpului acest concept a devenit din ce in ce mai complex” continua Rada.

Incepand de anul trecut ne confruntam cu o noua provocare, o plaga care fusese uitata in ultimii 80 de ani: o criza financiara aflata in plina desfasurare. Aceasta situatie evidentiaza si mai mult importanta unui management adecvat al continuitatii afacerii pentru organizatiile din toata lumea. Acele organizatii care efectueaza analize de evaluare a riscului si a impactului asupra afacerii in mod regulat, au o viziune mai buna si mai actualizata asupra importantei propriilor procese de business care a putut fi apoi utilizata pentru a oferi un raspuns prompt crizei mondiale.