• Romanii opteaza pentru turismul intern

Din cele 2,5 milioane de vacante vandute, mai mult de jumatate, peste 1,3 milioane, au vizat litoralul romanesc. Pentru extern s-au vandut 800.000 de pachete, sezonul de vara inregistrand cea mai mare cerere, relateaza MEDIAFAX.

"Turismul intern a inregistrat o usoara crestere a numarului de turisti, fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar pentru vacantele in strainatate a fost raportata o stagnare. Referitor la incasari, acestea au scazut insa cu 10-25% pentru toate destinatiile, in conditiile in care majoritatea turistilor au ales pachete mai ieftine si sejururi scurte in destinatii mai apropiate", a declarat pentru presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Corina Martin.

Cele mai mari vanzari au fost inregistrate in sezonul estival, iar pentru perioada de iarna este estimata o crestere a numarului de turisti, in special pe segmentul intern, pe fondul lansarii programului "Inscrieri timpurii". "Pentru perioada de iarna estimam o crestere a numarului de turisti, mai ales pe segmentul intern, datorita programului «Inscrieri timpurii» si a altor programe speciale, dar si pe extern, datorita ofertelor early booking din ce in ce mai promovate si pentru iarna", a adaugat aceasta.

  • Incasarile din turism, in scadere

Per total, in 2010, presedintele ANAT se asteapta ca incasarile agentiile de turism sa ramana in continuare scazute, pentru al doilea an consecutiv, desi numarul de turisti ar putea creste usor in urmatoarea perioada. Potrivit Corinei Martin, 2011 ar putea fi un an al revenirii pentru piata de turism.

"2010 a fost si este un an la fel de dificil ca anul trecut, poate chiar mai greu, fiind al doilea an de criza, al doilea an in care au scazut incasarile, desi initial ne asteptam cu totii sa fie un an al revenirii. In acest an este posibil ca numarul de turisti sa creasca usor, dar incasarile vor ramane scazute. Speram ca 2011 sa fie un an al revenirii, atat pentru turismul intern, cat si pentru outgoing si incoming. Pentru intern ne bazam pe sustinerea campaniilor de oferte speciale si de promovare de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, iar pe incoming, pe debutul in forta al promovarii noului brand turistic al Romaniei", a conchis Corina Martin.