"Domnul ministru ne-a chemat luni la minister pentru a discuta. Daca nu ajungem la nicio intelegere, marti -17 noiembrie - vom intra in greva generala pe perioada nedeterminata", a declarat vineri presedintele Uniunii Sidnicatelor Libere Metrou (USLM), Ion Radoi.
In cazul in care marti, 17 noiembrie, angajatii Metrorex vor declansa greva generala pe termen nelimitat, peste 300.000 de oameni vor fi nevoiti sa foloseasca alte mijloace de transport.
Guvernul a adoptat miercuri bugetul pe anul 2009 al Metrorex, ce include majorarea salariala de 23% aplicabila de la finele anului trecut, dar care prevede totodata anularea cheltuielilor cu tichetele de vacanta si tichetele cadou. Liderul Uniunii Sindicatelor Libere Metrou Ion Radoi a declarat insa ca aprobarea bugetului Metrorex pentru 2009 nu va opri greva generala de la metrou, care ar putea avea loc incepand din 17 noiembrie, sindicalistii solicitand negocierea contractului colectiv de munca, cu o crestere de 20% a salariului, pentru 2010. La sfarsitul lunii octombrie, USLM declara ca angajatii doresc o majorare salariala de pana la 26%.
"Nu este asa de importat ca au aprobat bugetul, pentru ca oricum trebuia semnat, noi vom continua protestele si asteptam sa fim chemati la negocieri pentru a semna contractul colectiv de munca pentru 2010, dar nu o vom face decat cu o majorare a salariului de pana la 20%", a spus Radoi.
Ultima majorarea salariala a angajatilor Metrorex a fost de 23%, in noiembrie 2008. Radoi a precizat ca salariul mediu al unui angajat de la Metrorex se incadreaza in medie la 1.500-1.600 lei.
"Dumnealor vor ca in fiecare an sa aiba mariri de salarii, probabil considera ca stau foarte mult acolo si nu pot sa vada si realitatea de afara, pentru ca au avut 23% marire in 2008. Daca ar mai primi si cei 26% pe care-i cer acum fata de 2008, ar avea cu 50% salariile mai mari. Cred ca sunt intr-o alta realitate decat realitatea noastra, a celorlalti", a declarat ministrul interimar al transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu, ca raspuns la cerintele sindicalistilor.
Potrivit USLM, productivitatea muncii la metrou a crescut in 2009 cu circa 30% fata de 2008. "S-au dat in folosinta patru noi statii, fara sa fie nevoie sa fie angajati alti oameni. In aceste statii se lucreaza la casierie, rame de metrou, partea tehnica, etc., ceea ce denota ca exista o crestere a productivitatii muncii cu circa 30% in 2009 fata de 2008, fara niciun fel de cost suplimentar din partea Metrorex. In 2009, numarul calatorilor s-a dublat, de la 300.000 pe zi in 2008, la 650.000 pe zi anul acesta", a spus Radoi.
Desi angajatii sunt nemultumiti, conducerea se poate declara multumita, si poate si bucurestenii o vor face insa pe termen lung, deoarece Banca Europeana pentru Investitii a incheiat vineri, un acord de finantare cu Metrorex. Ministerul Finantelor Publice (MFP) a semnat joi contractul de imprumut de la BEI, in valoare de 395 milioane euro pe 25 de ani, pentru constructia tronsonului de metrou Drumul Taberei-Universitate, parte a magistralei 5, Drumul Taberei-Pantelimon, si achizitia a 37 de noi trenuri de metrou.
Proiectul pentru care s-a obtinut finantarea are ca data de finalizare sfarsitul anului 2015. "BEI finanteaza circa 45% din valoarea proiectului. Restul banilor vor veni de la bugetul de stat, iar ultima tragere este programata pe 31 decembrie 2012. Este vorba de magistrala cea mai necesara si cea mai ceruta de bucuresteni", a explicat ministrul interimar al finantelor publice, Gheorghe Pogea.
In cazul in care marti, 17 noiembrie, angajatii Metrorex vor declansa greva generala pe termen nelimitat, peste 300.000 de oameni vor fi nevoiti sa foloseasca alte mijloace de transport.
Guvernul a adoptat miercuri bugetul pe anul 2009 al Metrorex, ce include majorarea salariala de 23% aplicabila de la finele anului trecut, dar care prevede totodata anularea cheltuielilor cu tichetele de vacanta si tichetele cadou. Liderul Uniunii Sindicatelor Libere Metrou Ion Radoi a declarat insa ca aprobarea bugetului Metrorex pentru 2009 nu va opri greva generala de la metrou, care ar putea avea loc incepand din 17 noiembrie, sindicalistii solicitand negocierea contractului colectiv de munca, cu o crestere de 20% a salariului, pentru 2010. La sfarsitul lunii octombrie, USLM declara ca angajatii doresc o majorare salariala de pana la 26%.
"Nu este asa de importat ca au aprobat bugetul, pentru ca oricum trebuia semnat, noi vom continua protestele si asteptam sa fim chemati la negocieri pentru a semna contractul colectiv de munca pentru 2010, dar nu o vom face decat cu o majorare a salariului de pana la 20%", a spus Radoi.
Ultima majorarea salariala a angajatilor Metrorex a fost de 23%, in noiembrie 2008. Radoi a precizat ca salariul mediu al unui angajat de la Metrorex se incadreaza in medie la 1.500-1.600 lei.
"Dumnealor vor ca in fiecare an sa aiba mariri de salarii, probabil considera ca stau foarte mult acolo si nu pot sa vada si realitatea de afara, pentru ca au avut 23% marire in 2008. Daca ar mai primi si cei 26% pe care-i cer acum fata de 2008, ar avea cu 50% salariile mai mari. Cred ca sunt intr-o alta realitate decat realitatea noastra, a celorlalti", a declarat ministrul interimar al transporturilor si infrastructurii, Radu Berceanu, ca raspuns la cerintele sindicalistilor.
Potrivit USLM, productivitatea muncii la metrou a crescut in 2009 cu circa 30% fata de 2008. "S-au dat in folosinta patru noi statii, fara sa fie nevoie sa fie angajati alti oameni. In aceste statii se lucreaza la casierie, rame de metrou, partea tehnica, etc., ceea ce denota ca exista o crestere a productivitatii muncii cu circa 30% in 2009 fata de 2008, fara niciun fel de cost suplimentar din partea Metrorex. In 2009, numarul calatorilor s-a dublat, de la 300.000 pe zi in 2008, la 650.000 pe zi anul acesta", a spus Radoi.
Desi angajatii sunt nemultumiti, conducerea se poate declara multumita, si poate si bucurestenii o vor face insa pe termen lung, deoarece Banca Europeana pentru Investitii a incheiat vineri, un acord de finantare cu Metrorex. Ministerul Finantelor Publice (MFP) a semnat joi contractul de imprumut de la BEI, in valoare de 395 milioane euro pe 25 de ani, pentru constructia tronsonului de metrou Drumul Taberei-Universitate, parte a magistralei 5, Drumul Taberei-Pantelimon, si achizitia a 37 de noi trenuri de metrou.
Proiectul pentru care s-a obtinut finantarea are ca data de finalizare sfarsitul anului 2015. "BEI finanteaza circa 45% din valoarea proiectului. Restul banilor vor veni de la bugetul de stat, iar ultima tragere este programata pe 31 decembrie 2012. Este vorba de magistrala cea mai necesara si cea mai ceruta de bucuresteni", a explicat ministrul interimar al finantelor publice, Gheorghe Pogea.
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Astazi se decide daca Bucurestiul va fi "blocat" ori nu.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Astazi se decide daca Bucurestiul va fi "blocat" ori nu.