1. Administrati inteligent bugetul de marketing

Fie ca va convine sau nu, marketingul este motorul lumii comerciale – combustibilul insa devine foarte scump. Secretul in manevrarea cheltuielilor este simplu: o supraveghere eficienta a cheltuielilor de marketing poate foarte usor sa va economiseasca un procent de 10-15% din totalul sumei alocate pentru marketing – un procent incurajator care poate finanta activitati pe care le puteti intreprinde la nivelele inferioare.

Momentul nici nu putea fi mai bun. In timp ce economia scade, legile marketingului sunt acum rasturnate, iar sentimentul consumatorilor este afectat de conditiile economice actuale. Ca in orice alta recesiune, companiile nu mai aloca fonduri pentru publicitate. Aceste masuri reprezinta consecintele unei curse alarmante dupa profit si, de fapt, nu au nici un fundament strategic. Dupa cum John Quelch, profesor la Harvard, explica, companiile “isi pot mari cu success cota de piata si profiturile la costuri mai mici decat in conditii economice favorabile”.

Mai multe detalii despre administrarea inteligenta a bugetului de marketing gasiti aici.

2. Fa abstractie de tiparele legate de pret

Tii cont mai degraba de posibilitatile de cumparare ale clientilor, sau de cat sunt ei dispusi sa plateasca pentru acel produs? Daca da, nu esti singurul. Cercetarile de piata si analizele traditionale go-to-market sunt cele mai raspandite metode de a determina puterea de cumparare a consumatorilor.

In schimb, disponibilitatea consumatorilor de a plati pentru acel produs este foarte rar evaluata, pentru ca este determinata de mai multi factori impalpabili, cum ar fi limitarea accesului la produsul sau canalul respectiv, precum si factori psihologici, cum ar fi gradul de necesitate.

Mai multe detalii despre tiparele legate de pret gasiti aici.
3. Fii creativ in relatia cu clientii

Intr-o lume omogena, cu foarte putine diferente intre produse, calitate si servicii, interactionarea cu clientii – de la vanzari pana la servicii – va fi intotdeauna o sursa de diferentiere.

Reprezentantii comerciali sunt primii care recurg la reducerea preturilor. In timp ce pot creste marja de profit pe termen scurt, aceasta crestere a marjelor se pun in contul cresterilor pe termen lung. Rezultatul nu este insa intotdeauna pozitiv, intrucat relatia cu clientul se deterioreaza.

Mai multe detalii despre cum sa fiti mai creativi in relatiile cu clientii gasiti aici.