Generatia 1 (C1): 1953-62

Primul exemplar Corvette cu caroserie din fibra de sticla a fost lansat pe 17 ianuarie 1953, in cadrul expozitiei Motorama organizata de General Motors la hotelul Waldorf Astoria din New York, scrie Wall-Street.ro.

Stilul a evoluat semnificativ pe parcursul productiei primei generatii a modelului Corvette, insa au fost incetatenite numeroase elemente de design care urmau sa devina reprezentative pentru autovehicul, inclusiv portiunea lunga dintre plansa de bord si punte, lampile spate duble si rotunde, precum si designul interior cu post de conducere dublu. Toate autovehiculele din prima generatie au fost decapotabile.

In primii doi ani, modelul Corvette a fost propulsat de motorul Chevrolet cu 6 cilindri in linie, poreclit „Flacara albastra”. Legendarul motor V-8 Small Block a inceput sa fie utilizat in cel de-al treilea an de productie a autovehiculului.

Generatia 2 (C2): 1963-67

Cea de-a doua generatie a modelului Corvette, cunoscuta sub denumirea de Sting Ray, a fost complet reproiectata pe baza unei arhitecturi specifice. Aceasta a permis obtinerea unui centru de greutate mai jos, precum si o pozitie de sedere mai coborata si mai sportiva, si, in acelasi timp, o suspensie spate independenta noua, care a transformat semnificativ performanta autovehiculului in materie de aderenta.

Noua baza a modelului Corvette a sustinut si stilul „divizat” de referinta al lunetei, apartinand unui stil complet nou de caroserie coupé. Multi au considerat ca modelul Corvette 1963 este unul dintre cele mai atragatoare modele din intreaga istorie auto.

Corvette C2 a lansat si farurile retractabile, care urmau sa devina un element reprezentativ al acestui model pe parcursul urmatorilor 41 de ani.

Citeste intregul articol pe Wall-Street.ro.