Analiza evalueaza numarul de referiri inregistrat de 59 de marci auto in decursul anului trecut, in articolele din presa scrisa centrala, precum si in emisiunile de radio si televiziune.

Topul primelor zece marci din punctul de vedere al mediatizarii este format din: Dacia - 8,6% din volumul acoperirii media, Renault - 6,1%, Mercedes - 5,9%, BMW - 5,6%, Ford - 5,6%, Volkswagen - 4,9%, Audi - 3,9%, Toyota - 3,9%, Ferrari - 3,8% si Opel - 3,2%.

Impreuna, cele zece branduri cumuleaza 51,5% din numarul total de aproape 59.000 de referiri analizate, in timp ce celelalte 49 de marci impart restul de 48,5%.

In ceea ce priveste ponderea fiecarui mediu de difuzare, presa scrisa centrala a generat, in medie, 79% din numarul de referiri inregistrat de marcile auto din top 10. Dupa print, cel mai important mediu din acest punct de vedere este televiziunea, cu o medie de 14%, urmata de radio, cu 7%.

Comparativ cu anul precedent, cand Mediafax Monitorizare a realizat o analiza similara, aceleasi zece branduri s-au mentinut in topul celor mai mediatizate marci auto. Lider al clasamentului a ramas Dacia, insa ordinea altor marci s-a schimbat.