“Scopul nostru este sa aducem echipamente esentiale pentru securitate pe masinile accesibile, care costa 10.000 de euro si mai putin”, a declarat Ralf Cramer, directorul diviziei de siguranta si sasiuri din cadrul grupului german Continental, cunoscut de publicul larg mai degraba ca furnizor de anvelope.

“Odata ce montezi sistemul (ESP – n.r.) pe o masina, imbunatatirile continua sa vina. In plus, fiecare constructor auto cere un anumit comportament al ESP, in fuctie de marca si model”, a explicat Cramer.

Un alt sistem care conduce catre un trafic mai sigur este Adaptive Cruise Control (ACC). Acesta permite mentinerea constanta a vitezei de croaziera si masoara permanent, cu ajutorul unui radar, distanta pana la masina din fata, actionand franele in cazul in care aceasta incetineste, scrie 0-100.ro.

Tehnic vorbind, pe piata sunt disponibile doua tipuri de ACC, unul de 24 Ghz, intalnit pe limuzine de clasa medie precum Honda Accord si BMW Seria 5, si altul de 77 Ghz, montat pe masini foarte scumpe precum Mercedes-Benz Clasa S si BMW Seria 7. Acesta din urma scoate din buzunarele clientilor circa 2.000 de euro.