"Pentru soferii care nu au avut daune in 2009, tariful politei RCA va fi redus cu 10% comparativ cu cel notificat Comisiei. Acest bonus poate ajunge la 50% daca in sapte ani un sofer nu a avut daune pe RCA. In schimb, daca a avut o dauna in 2009, tariful RCA va creste cu 45% si poate ajunge la 200% daca a fost implicat in doua accidente", a spus presedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), Angela Toncescu, citat de ZF.
CSA mai vine cu o veste buna pentru soferi: Politele auto obligatorii de raspundere civila auto (RCA) vor fi emise, incepand cu 1 ianuarie 2010, numai in sistem electronic. "Consideram caprin emiterea electronica a politelor RCA se vor diminua erorile umane de completare a politelor si, implicit, va creste acuratetea bazei de date CEDAM", a mai spus seful CSA, citat de NewsIn.
Bonus/malus este sistemul prin care asiguratul sau utilizatorul se incadreaza intr-una din clasele de bonus - ceea ce conduce la reducerea primei de asigurare - sau intr-una din clasele de malus, care conduce la majorarea primei de asigurare, in functie de istoricul de daunalitate realizat de asigurat intr-o perioada de referinta.
Pentru aplicarea clauzei bonus/malus sunt luate in calcul evenimentele inregistrate pe politele de asigurare incheiate de catre asigurat, indiferent cine a condus vehiculul la momentul producerii accidentului.
Coeficientul din sistemul bonus/malus al asiguratului nu este, insa, influentat daca la momentul producerii evenimentului vehiculul era insusit si folosit fara acordul proprietarului si acest lucru a fost sesizat in scris politiei.
CSA mai vine cu o veste buna pentru soferi: Politele auto obligatorii de raspundere civila auto (RCA) vor fi emise, incepand cu 1 ianuarie 2010, numai in sistem electronic. "Consideram caprin emiterea electronica a politelor RCA se vor diminua erorile umane de completare a politelor si, implicit, va creste acuratetea bazei de date CEDAM", a mai spus seful CSA, citat de NewsIn.
Bonus/malus este sistemul prin care asiguratul sau utilizatorul se incadreaza intr-una din clasele de bonus - ceea ce conduce la reducerea primei de asigurare - sau intr-una din clasele de malus, care conduce la majorarea primei de asigurare, in functie de istoricul de daunalitate realizat de asigurat intr-o perioada de referinta.
Pentru aplicarea clauzei bonus/malus sunt luate in calcul evenimentele inregistrate pe politele de asigurare incheiate de catre asigurat, indiferent cine a condus vehiculul la momentul producerii accidentului.
Coeficientul din sistemul bonus/malus al asiguratului nu este, insa, influentat daca la momentul producerii evenimentului vehiculul era insusit si folosit fara acordul proprietarului si acest lucru a fost sesizat in scris politiei.
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Polita RCA, mai ieftina cu pana la 50% pentru soferii fara accidente.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Polita RCA, mai ieftina cu pana la 50% pentru soferii fara accidente.