Candva, in viitorul nu foarte indepartat, consolidarea clasei de mijloc din China si cererea din ce in ce mai mare de autoturisme vor da la o parte piata americana si vor ocupa prima pozitie la nivel mondial.

Scenariul este logic, avand in vedere populatia Chinei, de peste 1,3 miliarde de locuitori, o cincime din totalul mondial, si economia solida, care, desi nu mai inregistreaza o crestere de peste 10%, are in continuare o stabilitate demna de invidiat, potrivit Wall-Street.

"Piata auto chineza va creste exponential in urmatorii 5-10 ani", a declarat Mirko Mikelic, analist in cadrul Fifth Third Bank. "Au o baza de consum care creste constant, asa ca nu cred ca va fi surprinzator daca piata chineza o va depasi pe cea americana in urmatorii zece ani".

Insa plasarea Chinei pe primul loc din punct de vedere numeric are implicatii mai largi pentru sectorul auto mondial.

In contextul in care din ce in ce mai multi oameni vor sa isi cumpere prima masina, se estimeaza ca cererea de masini mici, ieftine si solide va domina piata chineza.

Constructorii americani nu s-au concentrat in ultimii ani pe productia de masini mici, ceea ce inseamna ca vor fi construite mai multe autoturisme in Europa si in Asia, continuand tendinta de indepartare de Detroit ca centru de cercetare si dezvoltare.