Am condus timp de 4 zile limuzina Mercedes-Benz E 250 CDI cu echiparea Avantgarde si pachetul sport AMG oferita de Mercedes-Benz Romania, importatorul marcii pe piata romaneasca. E 250 CDI dispune de un propulsor de 2,2 litri diesel cu 204 CP. Modelul are un pret de pornire de peste 44.000 euro cu TVA, linia Avantgarde costa in plus 3.360 euro, iar pachetul sport AMG costa inca 3.000 euro.

Noua clasa E are atat de multe dotari optionale incat aproape se dubleaza pretul modelului datorita paletei largi de echipamente.

Galerie foto (25) : Mercedes-Benz E 250 CDI


Am parcurs circa 600 de km cu E 250 CDI pe traseul Bucuresti – Harghita si nu am scapat neobservat in niciunul din orasele prin care am fost. Design-ul avangardist atrage multe priviri, iar in trafic ti se acorda mereu prioritate, mai ales de catre ceilalti proprietari de Mercedes, dornici sa te admire mai bine.

Noua clasa E impresioneaza prin linia larga de dotari si sistemele de siguranta disponibile, Attention Assist, Adaptive Main Beam Assist si franarea automata in caz de urgenta, care este activata in momentul in care pericolul de coliziune este ridicat.

Attention Sistem, prezent in dotarea standard, monitorizeaza in mod continuu manevrele soferului asupra volanului. Miscarile sunt recunoscute prin intermediul unui senzor de precizie al coloanei de directie.

Sistemul optional Adaptive Main Beam Assist foloseste o camera pozitionata pe parbriz pentru a recunoaste masinile ce vin din sens invers si vehiculele ce se deplaseaza in fata si controleaza farurile astfel incat fasciculul de lumina sa nu ajunga la celalalt vehicul. Daca drumul din fata este liber, sistemul trece la faza lunga. Mercedes-Benz ofera acest sistem de iluminare ca pachet ce include faruri bi-xenon, Sistemul Inteligent de Iluminat (ILS) si Sistemul de iluminare diurna cu LED-uri.

Franarea de urgenta automata in cazul unei coliziuni iminente este disponibila ca dotare optionala pentru Clasa E. Senzorii radar pot actiona la 200 de metri si pot monitoriza distantele medii. Senzorii sunt legati la sistemul Brake Assist PLUS, care calculeaza in mod automat presiunea de franare pentru a preveni coliziunea in situatii critice. Soferul primeste in acelasi timp o avertizare acustica si vizuala. Daca soferul nu raspunde avertizarilor, sistemul de radare initiaza o franare partiala. In cea de-a doua etapa, daca soferul tot nu reactioneaza si coliziunea este iminenta, este initiata franarea de urgenta.

Pachetul Lane Safety pentru noua Clasa E include Blind Spot Assist si Lane Keeping Assist care previn ca vehiculul sa paraseasca, neintentionat, drumul. Cand sistemul realizeaza ca masina paraseste carosabilul, soferul este avertizat prin intermediul vibratiilor volanului.