Rezultatele generale obtinute de grupul Škoda Auto, calculate conform standardelor internationale de raportare financiara (IFRS - International Financial Reporting Standards) pentru anul 2008, au fost publicate la inceputul saptamanii acesteia cu ocazia conferintei de presa de prezentare a bilantului anual sustinute la Praga.
De-a lungul anului precedent, in ciuda deteriorarii semnificative a conditiilor cadru, volumul livrarilor realizate de Škoda Auto a continuat sa creasca. "In anul 2008 am obtinut un nou record de vanzari si am reusit sa ne extindem pozitia de piata", a declarat Reinhard Jung, presedintele Consiliului Administrativ al Škoda Auto. Volumul livrarilor, de 674.530 de automobile, a inregistrat o crestere cu 44.498 de automobile, respectiv 7,1% in comparatie cu anul 2007. Regiunile si pietele care au inregistrat cele mai mari cresteri au fost Europa Centrala si de Est, precum si Asia: China (+117%), Rusia (+84,2%), India (+31,9%) si Ucraina (+25,2%).
Cea mai semnificativa crestere a fost semnalata la modelele Octavia (inclusiv Octavia Tour) cu 344.857 de unitati (+11,3%) si Fabia cu 246.561 de unitati (+5,9%). Cea mai importanta crestere a vanzarilor comparativ cu anul precedent a fost de 24,9%, la 25.645 de unitati pentru Superb. Škoda Auto a lansat in anul 2008 cea de-a doua generatie a modelului Superb, acesta fiind cea mai importanta noutate pe piata.
"2008 a fost un an foarte dificil pentru Škoda Auto. Numai evolutia negativa a coroanei cehesti in comparatie cu toate valutele relevante, in special in raport cu euro si USD, a afectat profitul nostru operational cu aproximativ 229,3 milioane de € in comparatie cu anul 2007. Altfel spus, se poate afirma ca Škoda Auto, in ciuda efectelor produse de criza financiara asupra pietelor de ansamblu si a altor factori macroeconomici negativi, a obtinut in 2008 un rezultat mai bun in comparatie cu 2007, in conditiile in care coroana ceheasca s-ar fi mentinut la nivelul mediu al anului 2007. Reactia noastra rapida la diminuarea cererii si, in special, disciplina noastra consecventa in domeniul costurilor ne-au ajutat sa ne mentinem stabilitatea financiara", a afirmat Holger Kintscher, membru al consiliului administrativ al Škoda Auto, responsabil pentru sectorul comercial, cu privire la situatia si cauzele pentru evolutia rezultatelor financiare, printe-un comunicat de presa.
In Romania, marca Škoda a a reusit sa se pozitioneze in premiera in fruntea clasamentului de import de anul precedent.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Skoda a batut recordul la livrari pe 2008.