Turismul de shopping a inceput sa devina atractiv chiar si pentru romanii din clasa celor cu venituri medii. Orasele mari din Europa afiseaza in fiecare vara, in lunile iulie-septembrie, reduceri consistente la haine si la alte produse. Pana acum multi ani, romanii alegeau sa mearga cu autoturismul propriu pana aproape de Viena, la mallul gen outlet Parndorf, doar pentru a-si innoi garderoba pentru tot anul.

Companiile low cost precum Wizz Air sau SkyEurope au sesizat „nisa“ si fac acum afaceri pornind de la pofta romanilor de cumparaturi in afara tarii. Reprezentantii companiei Wizz Air ne-au declarat ca tocmai se pregatesc de lansarea unor oferte in perioada august-septembrie spre Roma si Milano. Cele mai multe dintre acestea sunt pentru bilete rezervate cu plecare intr-o zi si intoarcere ziua urmatoare.

Si easyJet se pregateste sa introduca mai multe curse spre Milano in sapta- manile urmatoare, tocmai pentru a acoperi cererea pentru calatoriile de shopping. In plus, operatorul slovac SkyEurope a anuntat inca de la lansarea pe piata din Romania ca vizeaza ca si client i romanii care calatoresc spre Viena pentru a profita de reducerile de sezon sau pentru a vedea un spectacol. In cazul SkyEurope, clientii pot pleca in fiecare zi cu zborul de dimineata, de la ora 9.30, si pot reveni in tara la ora 21.30.

Pretul unui bilet dus-intors este de aproximativ 150 de euro. Alte orase mari vizate pentru cumparaturi sunt Milano, Roma sau Bruxelles. Reprezentantii companiilor aeriene low cost sustin ca numarul clientilor care isi rezerva bilete pentru perioada de sedere intr-unul dintre orasele mari mai mici de 3 zile creste in perioada reducerilor cu aproximativ 30%.