Autoritatile anunta finalizarea investitiei in urmatorul cincinal, daca vor gasi surse de finantare
„Bucurestiul - port la Dunare" parea un vis megaloman. Astazi este un proiect necesar, pentru transportul economic a 20 de milioane tone de marfuri pe an.
Ministerul Transporturilor vrea sa reia constructia canalului Bucuresti-Dunare, iar pentru finalizarea lucrarilor la acest proiect inceput in 1986 este nevoie de minimum 450 milioane de euro, a declarat, joi, ministrul Ludovic Orban.
„La rectificarea bugetara din iulie vom face toate demersurile pentru a putea plati actualizarea studiului de fezabilitate. Fata de proiectul initial, trebuie facute reactualizari", a declarat ieri ministrul transporturilor, Ludovic Orban, cu ocazia unei vizite in localitatea 1 Decembrie, pentru a vedea stadiul in care se afla canalul Dunare-Bucuresti.
Orban a aratat ca 70% din lucrarile la canal au fost realizate intre 1986 si 1989, iar pentru restul de 30% este nevoie de circa 450 milioane euro. Ministrul a precizat ca pentru reconstructia partilor din canal care s-au deteriorat din 1989 pana in prezent este nevoie de inca 25-30% din cei 450 milioane de euro.
Orban a spus ca pentru finalizarea proiectului are in vedere trei surse de finantare, prima fiind concesionarea lucrarilor, a doua utilizarea de fonduri europene de dezvoltare, iar a treia fonduri de la bugetul de stat. Ministrul s-a aratat mai interesat de varianta cu finantare de la buget, deoarece incasarile realizate dupa finalizarea canalului ar merge catre stat.
Ministrul transporturilor a spus ca a discutat cu firme din Germania, Olanda, Italia si Franta, pentru eventuala concesionare a lucrarilor.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Peste 500 de milioane de euro pentru canalul Dunare-Bucuresti.