Publicatia noastra a intocmit o lista cu sfaturi care sa va invete cum sa va feriti de un astfel de atac.

Ce este un atac de phishing
Un atac de tip phishing consta in trimiterea, prin intermediul telefonului sau al calculatorului, de mesaje false din partea unei companii (banca, magazin etc.) catre clientii sai, in care utilizatorul este sfatuit sa-si dea datele confidentiale, sa trimita coduri de reincarcare a cartelelor de telefon sau o suma de bani pentru a castiga anumite premii, pentru actualizarea bazei de date, pentru emiterea unui nou card etc. Odata trimise datele personale, hotul nu are altceva de facut decat sa goleasca contul de card de bani.

Exemple
Clientii Raiffeisen Bank au fost recent tinta unui nou atac de tip phishing, prin intermediul internetului. Iata textul e-mail-ului care avea ca expeditor Raiffeisen Bank si era denumit “Felicitari”: “Draga client, datorita fidelitatii dumneavoastra, Raiffeisen Bank iti pune la dispozitie un set de 4 intrebari referitoare la serviciile bancii noastre si a angajatilor nostri. In schimbul acestor intrebari primesti un premiu in valoare de 20 EUR.Te rugam petrece doar 2 minute din timpul tau sa ne ajuti sa ne imbunatatim serviciile. Nu rata sansa sa schimbi ceva. Pentru a continua apasa pe linkul afisat: https://www.raiffeisen.r. Dupa ce se raspundea celor 4 intrebari se cerea completarea unui formular cu datele personale de identificare bancara. Si clientii Altex au fost tinta unui atac de phishing, insa prin intermediul telefonului mobil. Acestia primeau mesaje cu textul: “Firma Altex a ales numarul d-voastra castigator al sumei de 500 euro si al unui telefon mobil Nokia N73. Pentru mai multe detalii va rugam contactati-ne”. In momentul in care destinatarul mesajului suna, persoana care raspundea se prezenta ca oficial al unei companii partenere cu Altex si ii cerea un cod de reincarcare al unei cartele pre-paid in valoare de 21 de dolari.