Alitalia, odata un simbol al cresterii economice postbelice a Italiei, risca acum falimentul si soarta sa a devenit o problema politica principala.
"Compania aceasta este blestemata, numai un exorcist o poate salva", a spus presedintele Alitalia, Maurizio Prato, sindicatelor dupa ce negocierile au esuat. Alitalia a anuntat ulterior ca acesta a demisionat.
Air France-KLM, considerata pentru mult timp principala speranta de redresare economica a companiei, a anuntat ca discutiile nu pot continua in aceste conditii dar ca are in continuare incredere in proiect.
Air France-KLM mentine Alitalia ca o compania separata
Alitalia, care inregistreaza pierderi de 1 milion euro/zi si are o datorie neta de 1,37 miliarde euro, a anuntat ca are nevoie de o injectie de capital pana la mijlocul anului pentru a supravietui.
Guvernul italian de centru-stanga, care incearca sa-si vanda participatia de 49,9% din compania aeriana, a aprobat preluarea in urma cu doua saptamani. Afacerea a avut insa de suferit din cauza rezistentei sindicatelor, a operatorului aeroportului din Milano si a lui Silvio Berlusconi, care inregistreaza cele mai bune rezultate in sondaje.
Directorul executiv Air France-KLM, Jean-Cyril Spinetta, s-a intors miercuri la Paris dupa ce a respins cererile sindicatelor de a prelua serviciile la sol ale Alitalia, de a mentine deschisa unitatea de cargouri si de a accelera planurile de cumparare de noi aeronave.
Cea mai mare companie aviatica din lume a anuntat in cadrul unui comunicat ca Spinetta a regretat destramarea acordului.
Ministrul italian al economiei, care a supravegheat vanzarea Alitalia, a avertizat ca singura alternativa la aceasta afacere este o procedura similara cu cea de faliment din Statele Unite, in care un administrator decide daca firma poate continua sau nu operatiunile.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Air France-KLM nu va mai prelua Alitalia.