Comisia Europeana va primi luna viitoare cereri de finantare nerambursabila in valoare totala de circa 420 de milioane de euro, pentru o serie de proiecte care vizeaza modernizarea si dezvoltarea infrastructurii, de la Ministerul Transporturilor. "In prima jumatate a lunii aprilie vor fi trimise Comisiei Europene primele cereri de finantare pentru proiectele din cadrul programului operational sectorial de transport, in valoare totala de circa 420 de milioane de euro, bani nerambursabili. Toate studiile de fezabilitate au fost avizate de consultantii Comisiei, ceea ce inseamna ca sansele ca solicitarile sa fie aprobate sunt de aprope 100%", a explicat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor.

FINANTARE. Cea mai mare parte a banilor ceruti, respectiv 200 de milioane de euro, va fi alocata pentru realizarea proiectelor de modernizare a infrastructurii rutiere, respectiv realizarea tronsoanelor de autostrada Arad - Timisoara si Cernavoda - Constanta, precum si pentru varianta ocolitoare a Constantei. De asemenea, pentru prelungirea digului de larg din portul Constanta, finantarea se ridica la 120 de milioane de euro, iar pentru realizarea podului peste Canalul Dunare - Marea Neagra, solicitarea este de 30 de milioane de euro. In plus, Romania ar putea beneficia de 20 de milioane de euro pentru cresterea capacitatii feroviare din Portul Constanta.

BANI. Cofinantarea din partea statului roman la aceste lucrari difera de la un proiect la altul, motiv pentru care nu se poate sti exact suma totala, a explicat Orban. Ministrul a adaugat ca valoarea cofinantarii este cea stabilita in cadrul programului operational sectorial de transport. Domeniul transporturilor va beneficia in perioada 2007-2013 de 4,9 miliarde de euro pentru constructia si modernizarea de autostrazi, drumuri europene si nationale, aeroporturi si porturi nationale si regionale care fac parte din reteaua transeuropeana de transport TEN-T, cai ferate. Din suma totala, 4 miliarde sunt asigurate din Fondul de Coeziune si Fondul European pentru Dezvoltare Regionala, ambele fonduri structurale, iar 0,9 miliarde reprezinta cofinantarea obiectivelor de investitii din partea statului roman.