Anul trecut, volumul brut de publicitate consumat pe televiziuni, radio si presa pentru marcile de bauturi racoritoare s-a ridicat la 304,5 milioane de euro (calculat la tarifele-lista). Bugetul este mai mare cu 25% fata de cel din anul 2006. Conform monitorizarilor Alfa Cont, au fost difuzate pentru aceste marci 203.290 de insertii publicitare, cu 6.000 mai putine decat in anul precedent.

Astfel, datorita cresterii tarifelor de publicitate din 2007 (inflatia de media), producatorii de bauturi racoritoare au scos mai multi bani pe un numar mai mic de reclame comandate. Grosul investitiilor publicitare pe acest segment a fost alocat televiziunilor (97%).

Comparativ cu anul 2006, atat numarul de insertii, cat si volumele brute distribuite pe fiecare suport media (tv, radio si presa) s-au mentinut la aceleasi cote, cu exceptia radioului. Pe aceasta piata, desi numarul de spoturi difuzate a scazut cu 37% in 2007, volumul brut s-a majorat cu 50%, din cauza inflatiei de media.
Cea mai disputata subcategorie este cea a bauturilor racoritoare acidulate. Aici se investesc si cele mai mari bugete. Pentru „acidulate" s-au difuzat, in 2007, reclame in valoare bruta de 188,5 milioane de euro, cu 39% mai mult decat in anul precedent.

Numarul total de insertii s-a ridicat la 129.344, conform Alfa Cont. Cea mai promovata marca a anului 2007 a fost Coca-Cola, pentru care s-a cheltuit un volum brut (calculat la rate card) de 68,8 milioane de euro, pentru 37.648 de insertii comandate pe tv, radio si presa.

Liderul a fost urmat de Pepsi, care a suferit anul trecut o rebrandare, cu un volum brut de 35,2 milioane de euro, si de Fanta (18,5 milioane de euro). Competitia dintre producatorii de bauturi „acidulate" este relevanta in clasamentul celor mai puternici advertiseri. Monitorizarile plaseaza Coca-Cola Company pe primul loc (cu un volum brut de 112,9 milioane de euro), fiind urmata de Quadrant Amroq Beverages, imbuteliatorul Pepsi (cu 42,7 milioane de euro) si European Drinks (27,4 milioane de euro).