Modificarea taxei auto in forma impusa de guvern, adica aplicarea unor sume mai mari in cazul masinilor noi, ii determina pe producatorii auto sa caute solutii. Cum nici programul de innoire a parcului auto nu va fi extins la 100.000 de autoturisme, asa cum cer producatorii si importatorii, singura varianta care le ramane este introducerea unor promotii si oferte care sa le revigoreze vanzarile. „Vom tine cont de ceea ce ne permite bugetul, iar bugetul permite 40.000 de masini finantate pentru 'Rabla>>“, sustine ministrul mediului, Attila Korodi.

Producatorul autohton Dacia a anuntat chiar ca oferta pretul taxei de inmatriculare pentru cei care vor sa cumpere un Logan diesel, iar Opel si-a facut propriul program „Rabla“, prin care ofera reduceri de aproximativ 1.000 de euro pentru cumpararea unui Astra Clasic si casarea unei masini vechi. Cel mai des folosite oferte de producatori sunt reducerile de pret, includerea unor dotari suplimentare in pretul de baza al autoturismului sau dobanzi promo- tionale in cazul finantarilor de tip leasing.