Financiarul este al patrulea cotidian economic de pe piata romaneasca de media si concureaza direct cu Ziarul Financiar, editat de Publimedia, cu Business Standard, parte a Grupului Realitatea-Catavencu, dar si cu ziarul Bursa editat de Ring Press. Financiarul se pozitioneaza pe segmentul premium si urmareste sa consolideze pozitia trustului in zona publicatiilor de business, acolo unde Intact mai editeaza saptamanalul Saptamana Financiara.

Financiarul este editat de compania Media Casa Press, parte a trustului de presa Intact, al carui presedinte si actionar majoritar este Camelia Voiculescu. Directorul General al ziarului este Gabriela Vranceanu Firea, realizator TV si director editorial Saptamana financiara, iar Edward Pastia ocupa functia de redactor-sef.

“Era nevoie, pe piata media romaneasca, de un cotidian financiar dinamic, puternic, in stare sa tina pasul cu viteza transformarilor economice din Romania, dar si din lume. Suntem o publicatie suta la suta romaneasca, dar conectata la marile decizii economice de pe mapamond. Citind Financiarul nu veti rata esentialul economic ce va poate schimba viata” declara Gabriela Vranceanu Firea.

Chiar daca este abia al treilea sosit pe segmentul sau, ziarul lui Voiculescu are, teoretic, sanse de reusita, crede consultantul media Iulian Comanescu. “Cred ca are loc pe piata, fiindca nisa cotidienelor de business este promitatoare. Ziarul financiar e un succes incontestabil, iar Business Standard, lansat in primavara trecuta, mi se pare usor ameliorat calitativ. Cotidianul lui Adrian Sarbu are un pret de coperta de doua-trei ori mai mare decat al cotidienelor generaliste si venituri foarte bune din publicitate, chiar la tiraje de 15-20.000 de exemplare. Deci e vorba de o nisa care 'exista>> nu numai din punctul de vedere al intentiilor editorului sau al publicului, ci si ca business profitabil”, ne-a spus Comanescu.

Dragos Stanca, Director General Publishing, Print si Online in cadrul Realitatea-Catavencu, trust care editeaza si cotidianul economic Business Standard, considera ca orice produs media de calitate, cu o strategie clara si un target bine definit, isi poate face loc pe piata romaneasca. “Nu cred ca e cel mai oportun moment pentru lansare, imediat dupa alte doua titluri puternice, respectiv saptamanalul Money Express si cotidianul Business Standard, dar... teoretic exista loc pentru toata lumea”.