Bogdan Enoiu: Publicitatea romaneasca va atinge 1 mld. de dolari in 2010 “In fiecare an, investitiile in online vor fi dublate, iar in 2010 vor intra 100 de milioane doar in publicitatea online”, a spus Enoiu. In 2006, online-ul a inghitit 5,4 milioane de euro, suma asteptata sa creasca pana la 8,5 milioane anul acesta. In aceste conditii, abordarea publicitarilor fata de mediul online trebuie sa se schimbe, crede seful McCann Erickson: “Nu trebuie sa gandim separat canalul online, digitalul, fata de offline, ci pur si simplu in acelasi context. Consumatorul nu mai poate fi tratat separat in online fata de offline”.

Accelerarea investitiilor in online are loc in contextul dezvoltarii unei noi piete in Romania: networked media - o reunire a media, Internetului si telecomului intr-un “ecosistem” ce ofera noi oportunitati atat jucatorilor din cele trei domenii, cat si consumatorilor. Prin networked media, consumatorii au acces la servicii diversificate, cu continut personalizat si interactiv, ce poate fi accesat prin intermediul diferitelor dispozitive precum telefoanele mobile, PC-urile sau televizoarele.

Leapsa ajunge la operatorii noilor media, care sunt nevoiti sa furnizeze continut original, diferit de cel din media clasice, dar capabil sa atraga interesul advertiser-ilor si, in mod ideal, bani din partea consumatorilor. “Pentru telefonia mobila si Internet e nevoie de continut diferit. Daca e doar mai scurt si realizat in conditii tehnice mai proaste, consumatorul nu va plati. Trebuie indeplinite doua conditii. In primul rand, programele trebuie sa fie bune si sa presupuna interactivitate. In al doilea rand, sa nu poata fi reproduse, asa cum se intampla cu YouTube care, pe termen lung, nu e de succes”, a declarat, in cadrul aceluiasi seminar, Kiki Vasilescu, scenarist MediaPro Pictures.