Scandalul dioxinei a ras aproape un sfert din vanzarile Danone La sfarsitul lunii august, mai multe loturi de iaurt de fructe Danone, din 31 de judete ale tarii, au fost retrase de pe piata si trimise intr-un laborator maghiar, care le-a testat concentratia de dioxina. Desi rezultatele analizelor au aratat ca nivelul substantei chimice din iaurt se afla mult sub limita impusa de lege, consumatorii au fost alarmati, atitudine ce s-a reflectat in vanzarile de lactate din urmatoarele saptamani.

“Astazi am revenit la viteza normala de crestere, deoarece consumatorii si-au dat seama de realitatea calitatii produselor noastre. Scaderea din septembrie nu va afecta rezultatele anuale ale Danone”, a declarat Jacques Ponty. Potrivit site-ului Ministerului de Finante, Danone a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 87,2 milioane de euro si un profit net de 10,8 milioane de euro, rezultate in crestere cu 21% fata de 2005. Compania estimeaza o crestere a veniturilor de 22-23% pentru anul acesta, ceea ce inseamna ca, la sfarsitul lui 2007, cifra de afaceri a companiei ar trebui sa se situeze la peste 100 de milioane de euro. Aceasta crestere este semnul dezvoltarii sustinute a pietei de lactate din Romania, a adaugat Ponty.

Oficialii companiei au mai anuntat si o crestere a preturilor, intre 5 si 10%, pentru toate produsele pe care le comercializeaza in Romania. Noile preturi vor aparea pe rafturi incepand cu 1 noiembrie, data la care, crede Ponty, si ceilalti jucatori de pe piata lactatelor isi vor scumpi produsele. Cresterile de pret de la rafturi sunt cauzate de scumpirea materiei prime si de cresterea cererii, in raport cu oferta. Acest fenomen este valabil si in restul tarilor din Uniunea Europeana, unde sezonul de scumpiri a inceput in urma cu cateva luni.