Competitia obliga companiile mari sa-si deschida operatiuni de call-center "Cand ai un numar mare de clienti este obligatoriu sa ai si un call-center. Aproximativ 250 de companii au la ora actuala serviciu de call-center, dintre acestea 40 reprezentand operatiuni de outsourcing care implicit ofera si contact center (n.r. primire si generare de apeluri in format electronic)", a declarat Madalina Vilau, managing partner al firmei Expo Media, organizatoare a evenimentului "Call-center & Customer Care Conference & Expo".

Dezvoltarea acestei nise se datoreaza in primul rand competitiei de pe piata, care, potrivit lui Calin Nistor, director de marketing si dezvoltare al Dial Telecom, "forteaza companiile din orice piata, de la produse de larg consum, servicii bancare, pana la bauturi, sa aduca valoare clientului prin relatia dezvoltata". "Un call center poate fi un embrion de 10-15 agenti sau poate ajunge la o 'fabrica' de 500-800, pregatiti sa preia sau sa initieze apeluri pentru clienti", a completat acesta.

Investitiile straine pe piata romaneasca au atins cote considerabile, principalele motive fiind costurile totale mai mici si un nivel de pregatire mai bun al angajatilor al caror principal atu este cunoasterea a cel putin o limba straina. Acesta este si motivul pentru care Computer Generated Solutions a intrat anul trecut pe piata romaneasca, preluand compania EasyCall. In luna iunie a acestui an sunt preconizate alte intrari strategice pe piata romaneasca. Astfel, compania austriaca Competence Call, dar si compania franceza Call Point New Europe, care isi vor deschide opratiunile in Romania, in luna iunie a acestui an.